گوناگون

سيداحمد خاتمي: بعثت فقط با ولايت فقيه پايدار مي‌ماند

به گزارش ايسنا آيت‌الله سيداحمد خاتمي با حضور در ويژه برنامه جشن مبعث پيامبر اکرم(ص) که در مصلاي اروميه برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: عيد مبعث تنها متعلق به شيعيان و مسلمان نيست، بلکه متعلق به تمام کساني است كه دلداده او هستند.

وي با بيان اين مطلب که پيام بعثت مربوط به ديروز و امروز نيست و تا قيامت ماندگار است، اظهار كرد: خدا، پيامبر و معصومين، نه تنها شاهد ظاهر اعمال ما هستند بلکه بر باطن اعمال ما نيز آگاهند و ما بايد با علم به اين آگاهي در همه حال مرزهاي بين محرم و نامحرم را حفظ كنيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري هم‌چنين با اشاره به اين مطلب که نگاه آلوده تير مسمومي از سوي شيطان است، گفت: کساني که در اين دنيا نگاه خود را از نامحرم به دور نگه دارند قطعا در آن دنيا پاداش کار خود را دريافت خواهند کرد و خداوند شيريني اين کار را در کامشان خواهد ريخت؛ به طوري که با تمام وجود آن را حس کنند.

وي اظهار کرد: کساني که با خداوند رابطه‌اي ندارند وهميشه با خداوند قهر هستند زندگي خود را با اين کار تباه کرده‌اند.

خاتمي روح بعثت را حرکت به سوي حق تعالي و پرستش وي عنوان کرد و گفت: رابطه شخصي خود را با خدا، حسنه کردن ، نماز اول وقت خواندن ، روزه و نماز مستحبي به جا آوردن، به ويژه در ماه رجب و شعبان، انسان را بيشتر به در گاه الهي نزديک مي‌کند.

وي گفت: داعي‌الي‌الله يعني اين که بنده مطيع امر مولا باشد و رفتار او مانند رفتار يک بنده مخلص و زندگي او رنگ دين داشته باشد. داعي الي الله يعني دعوت الهي را به طور ملموس در زندگي خود ديدن، در عرصه سياست خدا را فراموش نکردن و مصلحت اسلام را بالاتر از مصلحت خود ديدن.

خاتمي بزرگترين پيام بعثت را مربوط به سياسيون کشور دانست و گفت: پيام بعثت يعني دشمن را با رفتار و اظهارات خود خوشحال و شاد نکردن و رفتاردشمن شادکننده نداشتن .

عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به سخنان امام خميني (ره) درباره برخورد دوگانه آمريکا با ايران گفت: حضرت امام 30 سال پيش به اين نکته اشاره کرده بودند که وقتي آمريکا از رفتار ما راضي باشد هميشه سکوت مي‌کند و وقتي منافع خود را در خطر ببيند از ايران حمايت يا به ضرر او سخن مي‌گويد و ما در انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري شاهد اين صحنه بوديم.

وي هم‌چنين با اشاره به اعمال بعضي از افراد طي انتخابات اخير گفت: اين افراد که خود برخاسته از اين نظام بودند طي انتخابات نه تنها خواستار لغو انتخابات بودند بلکه منتظر بودند تا با لغو انتخابات انتخاباتي بين‌المللي با نظارت آمريکا در ايران برگزار شود.

خاتمي هم‌چنين با اشاره به اين که خواستاران لغو انتخابات قصد به راه انداختن انتخابات مخملي را داشتند، افزود: اين افراد حتي نظر شوراي نگهبان را که خود در زمان رياست‌جمهوري توسط همين شورا صلاحيت داده شده بودند نيز قبول نداشتند و نظرشوراي نگهباني را که اعضاي آن افرادي هستند که به دست حضرت امام(ره) منصوب شده‌اند و طي اين 30 سال بر تمام انتخابات نظارت داشتند، رد مي‌کردند.

وي ادامه داد: در طول 30 سال گذشته وزارت کشور مجري انتخابات بود، ولي چون در اين دوره نامزد طرف مقابل راي نياورده بود، از تخلف در انتخابات و لغو آن دم مي‌زدند.

سيداحمد خاتمي در ادامه نظام جمهوري اسلامي ايران را برآمده از الله‌اکبرها و يادگار شهدا دانست و گفت: اين نظام با خون بيش از هزاران شهيد به پا داشته شده است و نبايد با چنين اعمالي که در شان اين کشور نيست از هم بپاشد.

وي با بيان اين مطلب که منصب رياست‌جمهوري چيست كه اين همه به دهن بعضي ها مزه کرده است، گفت: در نظام جمهوري اسلامي از پايين‌ترين افراد جامعه تا بالاترين شخص اجرايي مملکت که همان رييس‌جمهور است، همه خادم اين ملت هستند.

خاتمي پيام بعثت را محمدي‌بودن و قبول داشتن نظام و مسئولان و حرکت به سوي صفا و مهر عنوان کرد و گفت: تا کي بايد اين چنين با رفتار و اعمال خود سبب شادي دشمنان قسم‌خورده خود باشيم.

وي روح جان بعثت را ولايت عنوان کرد و افزود: علي(ع) ، ولي مي‌خواهد و آن‌چنان که ديروز بعثت پيامبر با حضرت علي پايدار و ماندگار شده است، بعثت ما که همان انقلاب 30 سال پيش ايران است فقط با ولايت فقيه پايدار مي‌ماند.

وي ولايت‌مداري را از ولايت‌شعاري متفاوت خواند و گفت: کساني که قبل از انتخابات با ولايت‌مداري خود گوش فلک را کر کرده بودند بعد از انتخابات با وجود آن که مقام معظم رهبري آن‌ها را به حفظ آرامش و رعايت قانون دعوت کردند، هم‌چنان تظاهرات و در يک کلام ولايت‌شعاري كردند.

خاتمي در پايان رعايت فرهنگ عاشورايي را يکي ديگر از راه‌هاي حفظ پيام بعث عنوان کرد و گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ ايثار، از خود گزشتن در راه خدا و خدا را ديدن است و ما در شرايط کنوني بيشتر از گذشته به آن نياز داريم.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد