گوناگون

ایالتهای آمریکایی با جاسوسی پهپادها از شهروندان مخالفت کردند

پارسینه: تهران- چندین ایالت آمریکا با به پرواز درآمدن پهپادها بر فراز سر شهروندان این کشور و جاسوسی از آنان مخالفت کردند.

شبکه خبری راشا تودی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود، بسیاری از ایالت های آمریکا با استفاده دولت فدرال، اف بی آی و نیروهای پلیس محلی این کشور از پهپادها برای نظارت دائمی بر شهروندان عادی آمریکایی، مخالفت کرده اند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا در نظر دارد تا 30 هزار پهپاد را بر فراز این کشور به پرواز درآورد تا با تصویربرداری دائمی، هیچ نقطه کوری را در این کشور که معمولاً از دید دوربین های مدار بسته مخفی می ماند، بدون پوشش باقی نگذارند.

ایالت ویرجینیا اولین ایالت آمریکا بود که در برابر این مسئله ایستادگی و با آن شدیدا مخالفت کرد.

مجلس ایالتی ویرجینیا در اوایل فوریه لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن استفاده از هرگونه پهپادها را در این ایالت برای دو سال آتی ممنوع اعلام شده است.

در عین حال، فرماندار این ایالت، که از هواداران سرسخت استفاده از پهپادها در خاک آمریکا است، هنوز این لایحه را مورد تایید قرار نداده است.

در حالی که هنوز قوانین مشخصی در آمریکا در رابطه با استفاده داخلی از این پهپادها وضع نشده، تبلیغات فراوانی برای نیروهای پلیس محلی به راه افتاده که آنان را تشویق به استفاده از این فناوری می کند.

در حال حاضر 27 ایالت مختلف آمریکا در حال بررسی قوانین مربوط به چگونگی استفاده از پهپادها هستند.

از سوی دیگر، شرکت هایی وجود دارند که در مورد قابلیتهای پهپادها تبلیغ می کنند و می گویند که این پهپادها قادر به شلیک به تبهکاران از هوا هستند و این قابلیت کار نیروهای پلیس را آسان تر می کند.

بر اساس این گزارش، دولت فدرال آمریکا شدیدا سعی دارد که استفاده از پهپادها را در سراسر آمریکا گسترش دهد.

اداره هوانوردی آمریکا پیش بینی کرده تا بالغ بر 30 هزار پهپاد تا 7 سال دیگر در اقصی نقاط آمریکا مورد استفاده نیروهای پلیس محلی و فدرال قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد