باب اسفنجی فقط یک انیمیشن نیست!
پارسینه: باب اسفنجی علاوه بر اینکه یک انیمیشن محبوب است , یک مانیفست مجمل هم هست
ابتدا اینکه چرا جنس این موجود از اسفنج هست در حالی که بقیه موجودات آنجا که زیر آب هستند موجودات حقیقی هستند , اسفنج با قابلیت انعطاف بالا با کمترین ضربه پذیری و آسیب بهترین گزینه برای زندگی آن هم زیر آب به شمار می آید ولی چرا ؟
جواب مشخصه در دوران زندگی پست مدرن زندگی به طرف شی شدگی میل میکند به خاطر همین باب یک موجود شی شده ست یا یک شی موجود شده , ولی اینجا پایان کار نیست زندگی در زیر آب از احاطه جبر بر هستی انسان حکایت دارد , و سنجاب که ظاهرا مخترع هست در این فضا با کپسول هوا زندگی میکند , در ادامه موجود مصرفی که باب به وجود آورده شبیه همان همبرگری رفتار میکند که خودش میفروشد کاملا بی اراده ولی خوشمزه , خام نمیشه خوردش ولی تا سرخ بشه ماجرا فرق کرده ,
خانه ای سنگی که در آن زندگی میکنند آن هم به صورت فردی بدون ازدواج , عشق , از تهی شدن انسان پست مدرن حکایت دارد و این زوال با الکی خوش بودن به ظهور میرسد و این سوژه ی تهی بعد دیگری هم دارد آن هم مقابله با سنت ها ی اختاپوسی و خرچنگی که مسخره به نظر مرسد , خرچنگ نماد امپریالیسم میشود و اختاپوس زوال خرد را میرساند .
تکنیک های سمبولیسم در این کارتن آنقدر حرفه ایست به نمیتوان در این پست به آن پرداخت , باب اسفنجی به راحتی ما و فرزندان ما را میخواند در حالی که بسیار شبیه مرثیه ای برای انسانیت است و این هنر پدید آورندگان این مجموعه است .
احمد عدنانی
جواب مشخصه در دوران زندگی پست مدرن زندگی به طرف شی شدگی میل میکند به خاطر همین باب یک موجود شی شده ست یا یک شی موجود شده , ولی اینجا پایان کار نیست زندگی در زیر آب از احاطه جبر بر هستی انسان حکایت دارد , و سنجاب که ظاهرا مخترع هست در این فضا با کپسول هوا زندگی میکند , در ادامه موجود مصرفی که باب به وجود آورده شبیه همان همبرگری رفتار میکند که خودش میفروشد کاملا بی اراده ولی خوشمزه , خام نمیشه خوردش ولی تا سرخ بشه ماجرا فرق کرده ,
خانه ای سنگی که در آن زندگی میکنند آن هم به صورت فردی بدون ازدواج , عشق , از تهی شدن انسان پست مدرن حکایت دارد و این زوال با الکی خوش بودن به ظهور میرسد و این سوژه ی تهی بعد دیگری هم دارد آن هم مقابله با سنت ها ی اختاپوسی و خرچنگی که مسخره به نظر مرسد , خرچنگ نماد امپریالیسم میشود و اختاپوس زوال خرد را میرساند .
تکنیک های سمبولیسم در این کارتن آنقدر حرفه ایست به نمیتوان در این پست به آن پرداخت , باب اسفنجی به راحتی ما و فرزندان ما را میخواند در حالی که بسیار شبیه مرثیه ای برای انسانیت است و این هنر پدید آورندگان این مجموعه است .
احمد عدنانی
چطوری حسن عباسی
والا زمان ما گوریل انگوری و پینوکیو بود. این چیه دقیقا؟!
تبلیغات شرکت مکدونالد
به نظرم شما مشکل عقلی دارین .اگر شخصیت کارتون تنها باشه میگین فقدان عشق رو میخواد اموزش بده اگه عاشق باشه طرف مونث ماجرا رو یا کلا سانسور میکنین مثل کارتون زورو .یا مثل کارتون ایکیو و فوتبالیسها تبدیل میشن به خواهر و برادر . شما اول تکلیفتون رو مشخص کنین عشق خوبه یا بده؟بعد بیاین نظر بدین .بعد دو تا برنامه خوب تهیه کنین اون وقت تو سر برنامه دیگران بزنین .البته با این فیلم ها و کارتون های جدید نمیشه نسل تو سری خور و نادانی مثل نسل ما با اون تلوزیون مسخره دو کانالی و برنامه های شستشوی مغزی دهنده تلوزیون ملی پرورش داد . درد شما اینه برادر من . وگرنه مشکل باب و فوتبالیسها و دوست دختر اقای شینسه که خواهرش شده بود و یا مثل کارتون کماندار نوجوانکه حاکم میخواست به زور دختره رو دختر خوانده!!!!!!!!!!!!!اش بکنه نیست .یاد کارتون نل افتادم که در عالم کودکی کلی ذهنمون رو مشغول کرده بود اونها چرا دنبال نل و پدر بزرگش بودن در حالی که پدر بزرگ نل مغازه رو ول کرده بود!!!!!!!!!!!!!
اين چي گفتش الان؟؟؟