گوناگون

ستاره اسکندری: لباسی که بدون توجه به معیار اسلامی - ایرانی تولید شود فاقد ارزش است

خبرگزاری بین المللی زنان (وفا) نوشت:

برگزاری جشنواره مد و لباس فجر می تواند برای احیای فرهنگ غنی و هویت ایران و معرفی مدهای اسلامی - ایرانی با استفاده از المان های فرهنگی وحمایت از طراحان گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری زنان ؛ «ستاره اسکندری» بازیگر وطراح لباس در گفت و گو با ستاد خبری نخستین جشنواره مد ولباس فجر گفت: شغل طراحی لباس به معنای واقعی در سینمای ایران جایگاهی ندارد و مردم با این هنر آشنا نیستند و این تخصص تنها در ساخت فیلم های تاریخی رعایت می شود.
وی ادامه داد:در حال حاضر مردم ایران با فرهنگ اسلامی - ایرانی آشنا نیستند و در طراحی لباس به آن توجهی نمی شود.
اسکندری افزود: اغلب طراحان آثار بسیار زیبایی را خلق می کنند اما به دلیل محدودیت در بودجه نمی توانند آنها را به صورت انبوه تولید کنند و با قیمت پایینتری به مردم عرضه کنند، بنابراین فقط تعداد محدودی از اقشار جامعه قادر به خرید لباس ها با قیمت بالا هستند.
این بازیگر و طراح کشور با اشاره به تأثیر جشنواره ها بر یکدیگر و تعامل آنها با یکدیگر افزود:تجربه نشان داده که مردم از هنرمندان محبوب خود بیشتر الگو می گیرند و لباس های استفاده شده از سوی آنها به عنوان مرجع محسوب می شود بنابراین باید مسئولین این حوزه برای نهادی کردن الگوی لباس ها در جامعه، تعامل میان جشنواره های مختلف را به وجود بیاورند.
وی تصریح کرد: پیشرفت این حوزه نیازمند برسی دقیق از سوی مسئولین است که با نگاهی تخصصی برای پیشرفت این شاخه هنری برنامه ریزی کنند.
اسکندری خاطر نشان کرد: طراحان با مطالعه همه جانبه در فرهنگ سنتی و تلفیق المان های فرهنگی در لباس های امروزی و متناسب کردن لباس ها با شرایط جامعه امروز می توانند مد اسلامی - ایرانی را رواج داده و آن را عملی کنند و به خاطر داشته باشند لباسی که بدون پشتوانه های فرهنگی و معیارهای اسلامی تولید شود ارزشی ندارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد