گوناگون

غار مرموز و اسرار آمیزی که هر چیزی را به سنگ تبدیل می کند+ فیلم و تصاویر/ رازهایی مخوف از تولد جادوگری عجیب در غار مادر شیپتون

غار مرموز و اسرار آمیزی که هر چیزی را به سنگ تبدیل می کند+ فیلم و تصاویر/ رازهایی مخوف از تولد جادوگری عجیب در غار مادر شیپتون

چیزی که می‌توانیم از آن مطمئن باشیم این است که غار مادر شیپتون یک شگفتی علمی شگفت‌انگیز و گاهی اوقات ترسناک است.

به گزارش پارسینه، اگر مشتاق دیدن اشیاء وهم‌آوری هستید که به سنگ تبدیل شده‌اند، غار مادر شیپتون در انگلستان، مکان مناسبی است. به دلیل ویژگی‌های عجیب زمین‌شناسی محلی، این غار مرموز می‌تواند اجسام را به سنگ های سخت تبدیل کند.

گفته می شود که شخصیت محلی افسانه ای، مادر شیپتون، در سال ۱۴۸۸ در این غار به دنیا آمد. او به عنوان یک جادوگر و پیشگو شناخته می شود و برخی مواقع نیز از او به عنوان "نوستراداموس یورکشایر" یاد می شود.

photograph-of-a-kettle-at-mother-shipton-s-petrifying-well-s_11zon

همانطور که وب‌سایت غار مادر شیپتون اشاره می‌کند : «پیش‌گویی‌ها ممکن است همه از نظر تاریخی درست نباشند، و ۵۰۰ سال پیش زنی به نام خانم شیپتون زندگی می‌کرد و وقتی او صحبت می‌کرد، مردم حرف های او را باور می‌کردند.»

photograph-of-a-lobster-teapot-and-doll-at-the-petrifying-well-s_11zon

چیزی که می‌توانیم از آن مطمئن باشیم این است که غار مادر شیپتون یک شگفتی علمی شگفت‌انگیز و گاهی اوقات ترسناک است. بنابراین، غار اسرار آمیز چگونه کار می کند؟ این به دلیل آغشته بودن آب به قدرت جادویی یا سرد بودن بیش از حد آن مربط نیست، بلکه به محتوای مواد معدنی آن مربوط می شود. این فرآیند سنگ‌سازی واقعی نیست، بلکه بیشتر شبیه به شکل‌گیری استالاکتیت است .

IMG_20240824_125834_819

آب های این غار سنگی از حدود یک مایل (۱.۶ کیلومتر) زیر زمین، از طریق توده ای سنگی به نام آبخوان که مواد معدنی در آن حل می شوند، بالا می آیند. جان وین، در سال ۲۰۲۱ به تام اسکات، یوتیوبر گفت: «آب‌های اینجا حاوی آهن، روی، منیزیم، آلومینیوم، کربنات کلسیم هستند». وین خاطرنشان می‌کند: «مردم از آنجایی که خرافاتی بودند، اسکلت‌های حیوانات، برگ‌ها و تبدیل شدن آنها به سنگ را می دیدند و در واقع فکر می‌کردند که این اشیا و اجسام تبدیل به سنگ می‌شوند.

یک مقاله در سال ۲۰۱۳ به گزارشی در سال ۱۸۹۶ اشاره می کند که ادعا می کند یک پیمانه آب از چاه سنگی (۰/۶۵ گرم یا ۰/۰۲۳ اونس) بیشتر از یک پیمانه آب معمولی، وزن دارد که به حدود ۱۱۴۰ میلی گرم در لیتر (۰/۱۸ اونس در هر گالن) اشاره می کند. این مقاله همچنین خاطرنشان می‌کند که «آب غنی از سولفات و کربنات نیز برای رسوب توفا های آهکی مفید است».

توفا نوعی سنگ آهک است. زمانی که کربنات های حل شده در آب از محلول خارج شده و به صورت جامد در می آیند، این سنگ تشکیل می شود که به این فرآیند رسوب می گویند. چاه سنگی از توفا و نوع سخت‌تری از سنگ‌های رسوبی به نام تراورتن تشکیل شده است که از کربنات کلسیم نیز تشکیل شده است – و این کربنات کلسیم راز قدرت سنگ‌ کنندگی اشیا در غار است.

این مواد جامد هستند که به اشیاء درون غار نفوذ می کنند و به آرامی آنها را به سنگ تبدیل می کنند. در واقع ورودی غار نیاز به تراشیدن منظم دارد تا از تجمع رسوبات کربنات کلسیم جلوگیری شود.

خوشبختانه غار مادر شیپتون به خوبی نگهداری می شود و به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شده است

حجم ویدیو: 6.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:17 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار