گوناگون

تحویل منحصر به فردترین پهپاد مینیاتوری جهان به اوکراین + فیلم

تحویل منحصر به فردترین پهپاد مینیاتوری جهان به اوکراین + فیلم

پارسینه: پهپاد هورنت سیاه برای عملیات در محیط های بسیار بحث برانگیز و محروم از GPS طراحی شده است.

به گزارش پارسینه ، پهپاد مینیاتوری هورنت سیاه از کوچکترین پهپادهایی است که برای شناسایی و نظارت طراحی شده است. یک قاب فوق‌العاده کوچک و سبک وزن دارد و از سیستم‌های آیرودینامیک و پیشرانه پیشرفته برای عملکرد دقیق و چابک پرواز استفاده می‌کند. مجهز به دوربین‌هایی با وضوح بالا و قابلیت‌های مستقل است و امکان جمع‌آوری محتاطانه داده‌ها و اطلاعات را فراهم می‌کند.

پهپاد مینیاتوری هورنت سیاه توسط شرکت نروژی Prox Dynamics AS اختراع شد که در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۱۳۴ میلیون دلار توسط FLIR Systems خریداری شد. این پهپاد در سال 2011 معرفی شد و چندین بار به روز رسانی شده است.

جدیدترین نسخه از پهپاد هورنت سیاه (که در سال ۲۰۱۹ به عنوان برنده جایزه بزرگ «بهترین چیزهای جدید» در رده امنیت شناخته شد) ۱.۱۶ اونس وزن دارد. پهپاد هورنت سیاه برای عملیات در محیط های بسیار بحث برانگیز و محروم از GPS طراحی شده است. تقریباً بی صدا است، تا ۲۵ دقیقه زمان پرواز دارد و ویدیویی با کیفیت بالا را به کاربر منتقل می کند.

در درجه اول این پهپاد، توسط سازمان های نظامی و دفاعی برای شناسایی و آگاهی موقعیت استفاده می شود. برخی از کشورهایی که آن را مستقر کرده‌اند عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، نروژ و اخیراً اوکراین که تا به امروز ۳۰۰ دستگاه دریافت کرده است و ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نیز در راه است.

برخی از ویژگی های کلیدی پهپاد مینیاتوری هورنت سیاه عبارتند از :

کوچک سازی: پهپاد نانویی هورنت سیاه بسیار کوچک و سبک وزن است و ۱.۱۶ اونس وزن دارد. و ۶.۶ اینچ طول دارد. قطر روتورهای دوقلوی آن ۴.۸ اینچ است. دستیابی به این سطح از کوچک سازی با حفظ عملکرد و استقامت یک چالش مهندسی مهم بود.

آیرودینامیک: این پهپاد علیرغم اندازه ای که دارد، به دلیل شکل آیرودینامیک از ثبات و مانور استثنایی برخوردار است. مهندسان فرم و مواد پهپاد را با دقت بهینه کرده اند تا از عملکرد کارآمد پرواز اطمینان حاصل کنند.

پیشرانه: برای دستیابی به این قابلیت‌های پرواز، مهندسان از سیستم‌های پیش‌رانه مینیاتوری استفاده کردند.

مواد: مواد سبک وزن پیشرفته مانند فیبر کربن و پلیمرهای با استحکام بالا به طور گسترده در ساخت پهپاد برای اطمینان از دوام و افزایش عملکرد پرواز استفاده شده است.

سنسورها: محموله حسگر آن شامل یک دوربین الکترواپتیکال با قابلیت فیلم‌برداری ۶۴۰ در ۴۸۰ و عکس‌های فوری ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ و دستگاه‌های تصویربرداری حرارتی با قابلیت فیلم‌برداری و عکس‌های فوری است. پهپاد هورنت سیاه هیچ سلاحی حمل نمی کند.

خودمختاری و هوش مصنوعی: هوش مصنوعی و ناوبری خودکار این پهپاد آن را قادر می‌سازد تا مأموریت‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده را انجام دهد، مسیرهای خاصی را دنبال کند، به شرایط محیطی در حال تغییر واکنش نشان دهد و حتی به‌طور خودکار به اسکله خود بدون دخالت مداوم انسان بازگردد.

ارتباطات: مهندسان پروتکل‌های ارتباطی قوی را برای انتقال بی‌وقفه داده‌ها بین پهپاد و اپراتور آن، حتی در محیط‌های چالش‌برانگیز یا شرایط نامطلوب در برد ۱.۲۴ مایلی توسعه داده‌اند. پیوند داده رمزگذاری شده است.

مدیریت نیرو: مهندسی این پهپاد شامل سیستم‌های مدیریت توان پیشرفته برای اطمینان از عمر باتری بهینه است و زمان پرواز ۲۵ دقیقه با سرعت ۱۳.۴۲ مایل در ساعت را فراهم می‌کند.

مخفی کاری و اثر کم: شناسایی صوتی و بصری پهپاد به عنوان "بهترین کلاس" رتبه بندی شده است، به این معنی که شناسایی یا مقابله با آن برای دشمنان بسیار دشوار است. می تواند ۱۰ فوت از یک فرد دور باشد بدون اینکه شنیده شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد