گوناگون

افزایش صادرات نباید باعث گرانی شود

افزایش صادرات نباید باعث گرانی شود

پارسینه: نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال صادرات کالا بویژه محصولات کشاورزی از بازارچه سیرانبند افزایش چشمگیری داشته است البته افزایش صادرات نباید باعث گرانی کالا‌ها و بروز مشکلات برای مردم شود.

محسن بیگلری روز پنجشنبه در جریان بازدید از جهاد کشاورزی بانه با اشاره به افزایش میزان صادرات در بازارچه مرزی سیرانبند اظهار داشت: باید بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود، چون صادرات کالا زمانی ارزش دارد که باعث گرانی و کمبود کالا در داخل نشود.

وی اضافه کرد: در این برهه از زمان تامین نیاز بازار داخلی مهمتر از صادرات است که اکنون میزان عرضه با تقاضا در بازار برابر نیست که باید در این زمینه تعادل برقرار شود.

بیگلری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در زمینه تولید انگور سیاه در شهرستان بانه افزود: کردستان ظرفیت‌های خوبی برای تولید در بخش کشاورزی دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برداری شود تا نیاز داخل تامین و میزان صادرات افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی بانه هم گفت: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس است که در این ارتباط امسال چهار گلخانه در شهرستان بانه ایجاد شده است.

کریم شریفی افزود: کشاورزان بانه ایی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی با مشکلات و موانعی زیادی مواجه هستند که باید بروکراسی‌های اداری در این زمینه به حداقل برسد.

وی مهمترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان را تامین اعتبار پروژه‌های آب رسانی دانست و اظهار داشت: بخش زیادی از پروژه‌های آبرسانی به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام مانده که تامین اعتبارات این بخش بسیار ضروری است.

شریفی یادآور شد: فضای اداری و ماشین آلات جهاد کشاورزی فرسوده است که نیاز به اعتبارانی در این بخش داریم، چون ساختمان‌های اداری جهاد کشاورزی بیش از سه دهه قدمت دارند و باید نوسازی و تعمیر اساسی شوند.

۳۰ درصد درآمد‌های استان کردستان از طریق فروش محصولات بخش کشاورزی تامین می‌شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون میزان صادرات از بازارچه مرزی سیرانبند بانه ۲۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که بیشترین صادرات هم مربوط به محصولات کشاورزی است.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد