گوناگون

حمایت بانک‌ها از صنایع ضعیف است

پارسینه: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران می‌گوید: متاسفانه در حال حاضر حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان ضعیف است و آنطور که ما تصور می‌کردیم، نیست.

تحریریه پارسینه: در حالی که خبر از تعطیلی واحدهای تولیدی و نا امیدی آنها به ادامه فعالیت شنیده می‌شود، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرنگار پارسینه خبر از ارائه تسهیلات به ۸۵۰ واحد و ثبت نام تولید کنندگان در این بخش می دهد. او معتقد است که برخی واحدها با ارائه رقم نه چندان بالایی احیا خواهند شد.

وی در خصوص چگونگی عملکرد این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت بزرگترین قطب تولید و تجارت در کشور محسوب می شود و در راستای اقتصاد مقاومتی ( با ۷ محور اصلی) عهده دار انجام ۴ محور است.

مس‌فروش افزود: یکی از این چهار محور تامین تسهیلات ۱۶۱ طرح و مرتفع کردن مشکلات حدود ۸۵۰ واحد صنعتی بوده است.

او تصریح کرد: یکی از مشکلات این واحدها کاهش منابع و از بین رفتن ظرفیت و کاهش اشتغال بود که با اندک حمایتی و پرداخت رقمی نه چندان بالا احیا خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اذعان داشت: حدود ۳ ماه از کلید خوردن این دو طرح می‌گذرد و بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ واحد صنعتی ثبت نام کردند. همچنین تا کنون هزارو ۱۰۰ واحد از مراحل مربوطه عبور کردند به این معنا که درخواست این واحدها در حل بررسی در بانک است و از سرپرستی‌ها به شعب بانک داده می‌شود. در این میان شعب بانک‌ها متناسب با درخواست متقاضی و شرایط او تسهیلاتی را ارئه می دهند.

او خاطرنشان کرد: دو محور دیگری که در حوزه صنعت و در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح شده است؛ مدیریت واردات و مدیریت صادرات است.

مس فروش گفت: افتتاح و راه اندازی واحدهای تولیدی در هفته دولت، برای تنظیم واردات صورت گرفته است. به صورتی که کالای سرمایه‌ای وارد کرده و محصول نهایی را تولید می‌کند. برخی کارخانه ها که اکنون در استان تهران و سایر نقاط ایران مشغول به فعالیت اند کمک می کنند تا به جای واردات محصول نهایی، تکنولوژی و ماشین آن را وارد کنند و خود به تولید می‌‌پردازد.

او تاکید داشت: حمایت از تولیدکنندگان و تشویق آنها برای بالابردن سطح کیفیت و تولید خود به خود موجب کنترل واردات و افزایش صادرات خواهد شد و این موضوع باید در سطح کشور رقم بخورد و ما در تلاشیم که این اقدام صورت بگیرد.

مس فروش در ادامه گفت: به مناسبت هفته دولت حدود ۲۸ طرح دیگر با سرمایه‌گذاری ۹۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳ هزار و ۵۰ نفر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در هفته جاری و هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. تمامی این پروژه‌ها در راستای ۴ محور اقتصاد مقاومتی کلید خورده است که برعهده سازمان صنعت و معدن استان تهران گذاشته شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بانک‌ها بیش از گذشته از تولیدکنندگان حمایت می کنند، گفت: متاسفانه در حال حاضر حمایت بانک ها از تولید کنندگان ضعیف است و آنطور که ما تصور می کردیم نیست.

مس فروش در پایان با ابراز امیدواری گفت: تصمیماتی گرفته شده و نشست‌های مکرری با بانک‌ها انجام داده‌ایم تا بانک‌ها قدری سرعت ارائه تسهیلات را افزایش دهند. به همین خاطر از بانک‌ها تشکر می کنیم و امیدواریم که هر چه زودتر به نیاز تولیدکنندگان پاسخ دهند.

ارسال نظر

  • صالح

    بخش خصوصی که همیشه وابسته به بانک هاست به چه دردی میخوره بجز استفاده از رانت؟ دولت چرا بجای اینکار، خودش بخش تولید رو اداره نمیکنه و مدیریت درستی انجام نمیده؟ با قانون زدایی و خصوصی خوری صنایع تولیدی بزرگ به اینجا رسیدیم... وگرنه بخش خصوصی مولد روی پای خودش می ایسته و با یکی دو بار استفاده از تسهیلات بانکی میتونه به استقلال مالی برسه...

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد