گوناگون

دولت مکلف به آزادسازی سهام عدالت شد

پارسینه: نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه یکم خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۳۹۲ کل کشور با رأی خود با الحاق یک بند به جزء ۱۰ بند ۱۳ این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان خانه ملت با رأی خود دولت را مکلف کردند تا سهام شرکت های واگذار شده به شرکت های توسعه سرمایه گذاری استانی را آزاد کند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه یکم خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۳۹۲ کل کشور با رأی خود با الحاق یک بند به جزء ۱۰ بند ۱۳ این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس دولت دولت مکلف شد با توجه به دریافت اقساط سهام عدالت، سهام شرکت‌های واگذار شده به شرکت های توسعه سرمایه گذاری استانی را آزاد کند تا این شرکت ها، طرح ها و پروژه های اقتصادی در استان خود را آغاز کنند.

لازم به ذکر است که ایرج ندیمی در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: نسبت به سهام عدالت رویکرد نقادانه وجود دارد چرا که نوع پرداخت و زمان توزیع آن مشخص نبوده و معلوم نیست که سهام عدالت استانی است یا ملی.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سهام عدالت متعلق به اشخاص و افراد است و قابل واگذاری به شرکت های سرمایه گذاری نیست.

حمیدرضا فولادگر نیز در موافقت با این پیشنهاد، تاکید کرد: این پیشنهاد سهام عدالت را عملیاتی می‌کند و در راستای برنامه پنجم توسعه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: هدف از واگذاری سهام عدالت این است که پول آن در خدمت شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه ای و عمرانی قرار گیرد تا فعالیت های اقتصادی در استان ها انجام شود.

لازم به ذکر است این پیشهاد با ۱۳۵ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

براساس این بند الحاقی دولت مکلف است به همان نسبتی که اقساط سهام عدالت مربوط به هر استان را دریافت می‌نماید سهام شرکت‌های واگذاری شده به شرکتهای توسعه سرمایه‌گذاری استانی را آزاد نماید. شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی مکلفند، با واگذاری سهام آزاد شده زمینه شروع طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی را در استان خود فراهم نماید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد