گوناگون

دردیدار نمایندگان با وزیراقتصادچه گذشت؟

پارسینه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای متفاوت دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از تولید گندم در کشور گفت: معاون وزیر کشاورزی معتقد بود که سال گذشته 12.5 میلیون تن گندم در کشور تولید شده اما وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد بود سال گذشته تنها 5 میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به حضور وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصاد گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد سوالات نمایندگان در خصوص نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی، نرخ سود بانکی را شنید و در هر مورد توضیحاتی را به صورت مختصر ارایه داد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اقتصاد به سوالات نمایندگان پاسخ های دقیقی نداد زیرا اعلام کرد تا 10 روز آینده برنامه کاری وی آماده می شود و ظرف 10 روز آینده با کمیسیون اقتصاد جلسه ای را در محل وزارتخانه برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به انتقاد نمایندگان از وزیر اقتصاد در خصوص مصاحبه تلویزیونی اش گفت: وزیر اقتصاد در مصاحبه تلویزیونی اش صحبت هایی را در خصوص نرخ سود بانکی و نرخ ارز کرده بود که این موضوع مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفت، از ایشان و همه مسئولان اقتصادی می خواهیم تا برنامه ای عملیاتی نشده اعلام نکنند که موجب ایجاد آشفته بازاری در بازار ارز شود و بر تورم دامن بزند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون گفت: در جلسه دیروز با وزیر صنعت در خصوص خرید تضمینی گندم، واردات گندم، تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم صحبت کردیم، در این جلسه معاون وزیر کشاورزی نیز حضور یافت.

وی با اشاره به آمارهای متفاوت دو وزارتخانه صنعت و کشاورزی در خصوص تولید گندم در کشور گفت: معاون وزیر کشاورزی معتقد بود که سال گذشته 12.5 میلیون تن گندم در کشور تولید شده که از این میزان تنها 5 میلیون تن از کشاورزان خریداری شده است و واردات گندم نیز 4 میلیون تن بوده است اما وزیر صنایع معتقد بود که تنها 5 میلیون تن در کشور تولید شده است.

لارگانی ادامه داد: معاون وزیر کشاورزی معتقد بود 7.5 میلیون تن گندمی که از کشاورزان خریداری نشده در مسیر صحیح به فروش نرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: نعمت زاده در کمیسوین تاکید کرد که دولت برای تامین مرغ، گوشت و کالاهای اساسی مشکلی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد