گوناگون

مسکن مهر در کما

مسکن مهر در کما

پارسینه: مسکن مهر این روزها سردرگم میان ادامه و پایان حیات دست و پا می زند. یک روز خبر از تخصیص اعتبار به مسکن مهر...

پارسینه -گروه اقتصادی: مسکن مهر این روزها سردرگم میان ادامه و پایان حیات دست و پا می زند.

یک روز خبر از تخصیص اعتبار به مسکن مهر و اتمام پروژه ای نیمه تمام آن است و روز دیگر خبر از متوقف شدن آن.

این روزها اما در حالی که مساله تسهیلات مسکن این روزها به یکی از موارد انتقاد برانگیز بازار مسکن تبدیل شده، وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت تخصیص اعتبار به پروژه‌های مسکن مهر از سوی مجلس خبر داده است.


هرچند که در این میان بسیاری از کارشناسان تاکید کرده‌اند که تخصیص اعتبار به برخی پروژه‌ها دردی را دوا نمی‌کند و باید تسهیلات را به سمت ساخت مسکن روانه کرد اما نکته اینجاست که بسیاری از مردم مدت هاست در انتظار تحویل گرفتن مسکن هایی هستند که زمان زیادی از قرار تحویل انها گذشته است.

این مردم در آرزوی خانه دار شدن به مسکن مهر در اطراف شهرهای بزرگ رو آورده اند و با عدم پرداخت تسهیلات اندک سرمایه آنها نیز به باد فنا می رود.

در این میان برخی کارشناسان برای عدم توقف مسکن مهر، در خصوص تسهیلات مسکن معتقد هستند که باید طرح‌های نیمه‌تمام مسکن مهر از دولت به تعاونی‌ها سپرده شود که در این صورت، بار سنگینی میراث دولت دهم که حال به دولت یازدهم رسیده است، کنار زده می‌شود.

مسکن مهر که قرار بود مهروزی دولت دهم برای بی خانه ها باید حالابا حجم زیادی از پروژه های نیمه کاره به معضلی برای دولت یازدهم تبدیل شده است.

در هر حال، وزیر راه و شهرسازی در همین میان تاکید کرده است که در بودجه سال 92 تمام اعتبارات مسکن مهر متوقف شده و بانک مرکزی حق اعطای خط اعتباری مسکن مهر را به هیچ بانکی ندارد.

عباس آخوندی عنوان کرده است: دولت نمی‌تواند برای 75 میلیون نفر تصمیم‌گیری کند، چرا که بخش مسکن هزاران سال است که در اختیار مردم و بخش خصوصی بوده و دولت نمی‌تواند مسکن بسازد تا مردم در آن زندگی کنند.

آخوندی در همین میان گریزی هم به انتقادهای صورت گرفته زد و تاکید کرد که معتقد به واگذاری شهرهای جدید و مسکن‌سازی به بخش خصوصی است که شرط واگذاری ورود سرمایه و تجهیز این مناطق با منابع مناسب توسط بخش خصوصی است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با خود عهد کردم تا هیچ پروژه‌ای را خارج از رقابت به نهاد دیگری واگذار نکنم.

در همین حال، بانک مسکن بسته‌ای پیشنهادی را آماده تقدیم به دولت کرده تا بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی را از شکستن انحصار پرداخت تسهیلات مسکن منصرف کند.

به این ترتیب به نظر می رسد متقاضیان مسکن های نیمه تمام مهر همچنان باید در انتظار تحویل خانه هایشان بمانندو فعلا خبری از تحویل خانه ها نیست که نیست.

ارسال نظر

  • حمید

    عباس جان : تو سواره ای و از پیاده خبر نداری . فقط میخوای ادعای وزیری کنی منتها از فقیر فقرا وبی خانه ها مایه میذاری .

  • ناشناس

    سال 84 در شهر پرند بدون منت با پرداخت 12 میلیون تومان و طی چند مرحله می شد بعد از یکسال صاحب یک آپارتمان تقریبا 60 متری شد. ولی به لطف دولت عدالت محور دیگر با پرداخت چندین برابر همان پول و در شرایطی که حقوق ما حقوق بگیر ها چندان تفاوتی با آن زمان ندارد باید با قیمت های نجومی به دنبال خرید یک آلونک باشیم که عملا امکان پذیر نیست!

  • مشاور املاک

    مسکن مهر از اول جانماییش اشتباه بود اگه نصف همین تعداد داخل شهرها ساخته میشد تاثیرش خیلی بیشتر بود الان در گلبهار وبینالود (نزدیک مشهد )هزاران آپارتمان ساخته شده که کسی حتی برای اجاره هم نمیره بشینه وبلااستفاده مونده واگه تو خود مشهد یا حومه ساخته میشد این وضعیت پیش نمی آمد . مسکن امکانات جانبی داره که خیلی هزینه برداره مثل بیمارستان مدرسه کلانتری نانوایی داروخانه وغیره که در مسکن مهر اصلا بهش توجه نشده !

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد