گوناگون

قیمت مسکن می‌شکند

پارسینه: بهروز ملكي يكي از كارشناسان بخش مسكن معتقد است كه در صورت تداوم و تعميق سياست‌هاي اقتصادي دولت، بخش مسكن با بهبود بيشتري مواجه خواهد شد.

بازار مسكن شاهد پايين آمدن قيمت‌هاست و اين روند در چند ماه اخير تداوم داشته است. برخي از كارشناسان اقتصادي معتقدند كه كاهش قيمت بازار مسكن محصول تغيير برخي از سياست‌هاي دولتي است. بهروز ملكي يكي از كارشناسان بخش مسكن معتقد است كه در صورت تداوم و تعميق سياست‌هاي اقتصادي دولت، بخش مسكن با بهبود بيشتري مواجه خواهد شد.

بهروز ملكي گفت: « بخش مسكن از عوامل درون‌زا و برون‌زاي زيادي متاثر است و ما به طور مشخص نمي‌دانيم رفتار دولت جديد در مورد اين متغيرهاي اقتصادي به چه صورت خواهد بود. »

ملكي افزود: «ما اميدواريم در دولت جديد در متغيرهايي مانند نرخ نقدينگي با كاهش مواجه شويم و نرخ ارز از ثبات بيشتري برخوردار باشد.»

وي ادامه داد: «بازار مسكن در شش ماه اول اين سال از يك ثبات برخوردار بود و در برخي از ماه‌ها به خصوص بعد از انتخابات، كاهش اندكي را هم تجربه كرد. بازار مسكن در مرداد و شهريور به ثباتي نسبي رسيد.»

اين كارشناس مسكن تصريح كرد: «از حيث ديگر ما در نيم‌سال اول امسال شاهد كاهش حجم معاملات بوده‌ايم. خيلي از متقاضيان مسكن تقاضاي خود را متوقف كردند و دليل آن اين است كه آنها نمي‌دانند چه اتفاقاتي در اين بخش روي خواهد داد.»

ملكي گفت: «به همين واسطه پيش‌بيني مي‌كنيم كه به مرور زمان، با افزايش شفافيت باراز و بازگشت اطمينان به متقاضيان، شاهد شكل گيري بازار و به تبع افزايش تعداد معاملات باشيم.»

وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به عملكرد دولت يازدهم، افق بخش مسكن را چگونه پيش‌بيني مي‌كنيد،‌ گفت: «يك نگاه به عملكرد كوتاه مدت دولت يازدهم نشان مي‌دهد كه اكثر تصميمات دولت داراي منطق اقتصادي است، اگر فرض كنيم اين منطق تداوم داشته باشد و تعميق شود، آن وقت همه بخش‌هاي اقتصادي از جمله مسكن با وضعيت بهتري مواجه خواهند شد.»

اين كارشناس اقتصادي افزود: «البته بخش مسكن يك بخش زمان‌بر بوده و اصلاحات در اين حوزه نيازمند مرور زمان است، ولي اگر از سخنان سياستگذاران بخش مسكن را ارزيابي كنيم، در خواهيم دريافت كه نگاه مديران صرفا درون بخشي نيست و نگاه فرابخشي نيز وجود دارد.»

ملكي در پايان گفت: «در چند سال گذشته اقشار ضعيف جامعه و مستاجرين فشار زيادي متحمل شده‌اند و ما شاهد هستيم مسئولين به مقوله‌هايي مثل مسكن اقشار ضعيف جامعه توجه دارند. وزير فعلي مسكن در زمينه مسكن اجاره‌اي و اجتماعي نظرات كارشناسانه‌اي دارند و من اميدوارم شاهد نتايج خوبي در اين بخش باشيم.»

منبع: فرارو

ارسال نظر

  • ناشناس

    انشاالله مردم قدرت خریدندارندخدالعنت کنددلالان وبسازبفروشانی که بی انصافندومافیای مسکن را.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد