گوناگون

چین از آمریکا و اتحادیه اروپا شکایت می‌کند

پارسینه: پکن می گوید که به خاطر وضع اقدامات تنبیهی علیه صادرات چین، از ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا در سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، وزارت بازرگانی چین گفته است که از درون قوانین سازمان جهانی تجارت (WTO)، در حال پیدا کردن راهی برای حل و فصل اختلافات پیش آمده میان دو شریک تجاری است.

به عنوان شرطی برای پیوستن به سازمان تجارت جهان، چین در سال ۲۰۰۱ پذیرفت که اعضای WTO می توانند تا زمانی که توافقنامۀ عضویت منقضی شود این کشور را "اقتصادی غیر بازاری" تلقی کنند. این امر به اعضای WTO این مزیت را می دهد که از قیمت های کشور ثالث برای ارزیابی اینکه چین محصولات خود را زیر ارزش بازار فروخته است یا نه استفاده کنند.
روز یکشنبه، قرارداد عضویت سازمان تجارت جهانی چین به پایان می رسد، و این کشور اصرار دارد که اکنون شرکای تجاری اش باید از استفاده از قیمت گذاری جایگزین دست بکشند. گایو هوچنگ وزیر بازرگانی چین افزود که کشورهای اروپایی و آمریکا به دلیل اینکه پس از ۱۵ سال از ورود چین به سازمان تجارت جهانی هنوز جایگاه اقتصاد بازار این کشور را به رسمیت نمی شناسند ، قادر به اعمال تعرفه های سنگین بر روی کالاهای وارداتی از چین هستند و این با اصل عدالت تجاری در سازمان همخوانی ندارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد