گوناگون

انحصار شرکت‌های خارجی در ساخت سقف مخزن LPG شکست

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: پیمانکاران این طرح در سال تولید ملی برای نخستین بار انحصار شرکت‌های خارجی را در ساخت سقف مخزن ال.پی.جی شکستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس علیرضا ارزنده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تکمیل و راه‌اندازی به موقع فازها باید از تمام توانمندی‌های موجود استفاده کنیم و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی، توسعه فازهای در دست اجرا را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت دانست و افزود: توسعه فاز 13 پارس جنوبی دارای روند پیشرفت خوبی است.

وی ادامه داد: یک مخزن ذخیره‌سازی ال.پی.جی در مدت 201 روز توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده است که رکورد عملیاتی جدیدی است که در دوره اجرای این بخش از طرح‌های پالایشگاهی پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی، بی‌سابقه بوده است.

ارزنده ادامه داد: نخستین چاه فاز 13 در آخرین مراحل حفاری قرار دارد و حفاری چاه دوم این بخش از میدان مشترک پارس جنوبی تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی اضافه کرد: عملیات ساخت نخستین پایه سکوی این فاز برای نصب در بلوک دریایی فاز 13 انجام و آماده حمل شده است.

وی افزود: عملیات تکمیلی دومین جکت این پروژه پایان فروردین ماه است و با آماده‌سازی و نصب این جکت‌ها توسط شرکت صدرا، مراحل حفاری توسعه‌ای این فاز به زودی آغاز می‌شود.
ارزنده بیان داشت: فاز 13 در ردیف فازهای جدید در حال توسعه با تکیه بر توان سازندگان و پیمانکاران ایرانی در اجرای برنامه زمان‌بندی توسعه طرح‌های پارس جنوبی تاکنون پیشرو بوده است و دارای پیشرفت 51 درصدی بخش خشکی است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد