گوناگون

مبلمان اداری خارجی بخریم یا ایرانی؟

مبلمان اداری خارجی بخریم یا ایرانی؟

پارسینه: یکی از مهم ترین چالش های پیش رو در تجهیز شرکت، خرید مبلمان اداری است. به خصوص وقتی که باید میان مبلمان های اداری ایرانی و خارجی، یک گزینه را انتخاب کنید.

زمانی که به خرید مبلمان اداری می روید، با برندهای مختلف ایرانی و خارجی روبرو می شوید. انتخاب میان این برندها کار سخت و چالش برانگیزی است. باید بتوانید در میان گزینه های موجود، بهترین مورد را بر اساس بودجه و نیاز خود خریداری کنید. در ادامه یک مقایسه منطقی میان محصولات ایرانی و خارجی به عمل می آوریم تا شما نیز خریدی ساده را تجربه کنید.

1. میزان به کارگیری استانداردهای ارگونومیک در مبلمان اداری ایرانی و خارجی

میزان استاندارد و ارگونومیک بودن مبلمان ها، همواره مهم و حائز اهمیت بوده است. چرا که یک مبلمان اداری، کارکرد مطلوب خود را مدیون نحوه به کارگیری این استاندارد است. مبلمان هایی که با رعایت این استانداردها طراحی و ساخته می شوند، شرایط مناسبی برای فعالیت کارمندان فراهم می آورند. خوشبختانه در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی پیشرفت قابل توجهی کرده و مبلمان هایی استاندارد و ارگونومیک عرضه می کنند.

درست مانند برندهای مطرح خارجی! اما به خاطر داشته باشید کلیه محصولات خارجی، ارگونومیک و استاندارد نیستند. در میان این محصولات نمونه های غیر استاندارد زیادی نیز وجود دارند که از قضا شکل و شمایل زیبایی دارند. پس در خرید مبلمان اداری استاندارد به جای تمرکز بر روی ایرانی یا خارجی بودن آن، بر روی برند سازنده تمرکز کنید. برندهای مطرح ایرانی کلیه محصولات خود را با رعایت دقیق قوانین ارگونومیک طراحی و اجرا می کنند.

مبلمان اداری خارجی بخریم یا ایرانی؟

2. قیمت خرید مبلمان اداری ایرانی یا خارجی

در اغلب مواقع مردم تصور می کنند بالا بودن قیمت محصولات خارجی به خاطر بالا بودن سطح کیفیت آن هاست. به طور عکس پایین بودن قیمت محصولات ایرانی به جهت پایین بودن سطح کیفی آن هاست! در حالیکه مبلمان های ایرانی و خارجی مشابه از نظر کیفیت و ظاهر، با قیمت متفاوتی عرضه می شوند. محصولات خارجی با پرداخت هزینه های گمرک وارد کشور می شوند و این هزینه را مشتری پرداخت می کند.

در حالی که محصولات ایرانی بدون هیچ واسطه ای مستقیماً به بازار فروش عرضه می شود. شما می توانید برای انجام یک خرید هوشمند و مقرون به صرفه به وبسایت مراجعه کنید. جالب است بدانید که برندهای معتبر ایرانی با یک استراتژی کاملاً منطقی محصولات خود را قیمت گذاری می کنند. از جمله:

  • کیفیت مواد اولیه به کار رفته
  • شکل کلی مبلمان و سبک طراحی آن
  • ابعاد
  • میزان استفاده از قوانین ارگونومیک برای طراحی و اجرای مبلمان
  • قابلیت های خاص و ویژه

مبلمان اداری خارجی بخریم یا ایرانی؟

3. مشخصات ظاهری مبلمان اداری ایرانی و خارجی

در طول چند دهه اخیر، طراحی مبلمان اداری در کشور ایران با پیشرفت زیادی روبرو بوده است. شاید تا چند دهه قبل، مبلمان های اداری ایرانی از نظر شکل ظاهری، امتیاز خوبی نداشتند؛ اما امروزه به لطف فناوری های جدبد، شکل مبلمان های اداری نیز ارتقا یافته است. درست مانند آنچه که در مبلمان های اداری خارجی می بینیم. تا جایی که گاهی نمی توان نمونه های ایرانی و خارجی را از نظر شکل ظاهری تفکیک نمود. نمونه هایی از این قبیل مبلمان اداری را می توانید در chidemanbartar.com ببینید.

در بسیاری از موارد برندهای معتبر ایرانی با الهام از برندهای مطرح خارجی اقدام به طراحی مبلمان اداری می کنند. اما از آنجایی که محصولات خود را با قیمت کمتری عرضه می کنند، همواره در اولویت خرید بوده اند. با خرید مبلمان های ایرانی که از نظر شکل ظاهری مشابه نمونه های خارجی هستند، یک ست داری را با همان مشخصات ظاهری و فنی، با هزینه کم خریداری خواهید کرد.

4. میزان دوام و استحکام مبلمان اداری خارجی و ایرانی

کاملاً طبیعی است که در خرید خود به ایمنی و استحکام محصول توجه داشته باشید. چرا که یک ست اداری نامقاوم در طول سال خراب شده و نیاز به خرید مجدد را تقویت می کند. معمولاً زمانی که بحث راجع به دوام و استحکام پیش می آید، این تصور به وجود می آید که مبلمان اداری خارجی مقاوم تر است. البته این حرف نادرستی نیست. برندهایی همچون Hermanmiller.com ، مبلمان اداری های مقاوم و مستحکم را عرضه می کنند.

اما باید بدانید کلیه محصولات خارجی از یک سطح کیفی بالا برخوردار نیستند. متأسفانه نمونه های فیک خارجی بیش از ایرانی است! همچنین این بدین معنا نیست که برندهای ایرانی در ساخت مبلمان اداری مستحکم ناتوان هستند. امروزه بسیاری از برندهای مطرح ایرانی با در دست داشتن تکنولوژی ساخت مواد اولیه مقاوم، ایمن ترین و مستحکم ترین مبلمان های اداری را عرضه می کنند. محصولاتی که دوام کافی در برابر فشار، ضربه و استهلاک را دارند.

5. میزان تنوع در مبلمان اداری ایرانی و خارجی

تنوع در طرح، رنگ و متریال، یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید است. متأسفانه در خرید محصولات خارجی دست شما برای انتخاب طرح یا رنگ محدود است. چرا که مبلمان اداری خارجی با وجود تنوع بی نظیر، در تعداد محدود، رنگبندی و طرح های بسیار کم وارد ایران می شود. برای مثال بهترین برند مبلمان اداری یعنی steelcase.com ، تنها تعداد محدودی از محصولات خود را به کشور ایران عرضه می کند. در حالی که مبلمان های ایرانی با تنوع چشمگیری از متریال، رنگ و سبک طراحی عرضه می شوند.

علاوه بر این زمانی که به برندهای ایرنی اعتماد می کنید، می توانید سفارش ساخت یک ست اداری خاص و منحصربفرد را نیز دهید. پس از اینکه ایده های خود را از محصولات خارجی دریافت کردید، سفارش ساخت آن را به برندهای ایرانی می دهید و آن را با قیمت به مراتب کمتر از نمونه های خارجی خریداری می کنید.

سخن پایانی

یکی از مهم ترین دغدغه های خرید مبلمان اداری، انتخاب میان تولیدکننده ایرانی و خارجی است. با مقایسه ای که میان محصولات ایرانی و خارجی به عمل آوردیم، متوجه شدید که خرید از تولیدکنندگان ایرانی تا چه حد به نفع شما خواهد بود. با خرید یک ست اداری ایرانی، خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه را تجربه خواهید کرد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد