گوناگون

حباب سکه ۱۱ میلیون شد

حباب سکه ۱۱ میلیون شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل و همچنین تنش‌های سیاسی - اقتصادی منجر به افزایش قابل توجه قیمت سکه و طلا شده است، گفت: التهاب قیمتی در بازار شکل گرفت اما خوشبختانه این التهاب قیمت، منجر به التهاب تقاضایی و افزایش هیجانات کاذب بازار نشد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار اظهار کرد: در این هفته در بازارهای جهانی رکوردشکنی بهای جهانی طلا را شاهد بودیم؛ بگونه‌ای که ٢٧٠٠ دلار راهم رد کرد و در آخرین نرخ امروز (جمعه) رقم ٢٧٠٣ دلار را ثبت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: این درحالی است که در بازار داخل نیز سکه و طلا روند افزایشی قابل توجه قیمت‌ها را داشتیم و در بازار داخل نیز شاهد رکوردشکنی قیمت انواع قطعات سکه و طلا بودیم.

وی در رابطه با  آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: همانطور که اشاره شد، در این هفته شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بودیم؛ بگونه‌ای که هر قطعه سکه تمام طرح جدید با افزایش چشمگیر ٢.٨ میلیون تومان ( دو میلیون و ٨٠٠ هزار تومان) افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه، به ۵١ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با دو میلیون و ۴٠٠ هزار تومان افزایش به نسبت ابتدای هفته، ۴۵ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد.

این مقام صنفی ادامه داد: نیم سکه با یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان افزایش به ٢٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ربع سکه با ٨۵٠ هزار تومان افزایش قیمت به ١٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٣۵٠ هزار تومان افزایش نسبت به بهای خود در ابتدای هفته، هشت میلیون و ۴٠٠ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان در رابطه با تغییرات در بازار سکه کشور نیز گفت: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۵٨۴ هزار تومان افزایش به ١٨ میلیون و ١٧٩ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با رشد ١٣۵ هزار تومانی چهار میلیون و ١٩۶ هزار تومان به ازای هر گرم معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: حباب سکه این هفته از کانال ٩ میلیون تومان خارج به کانال ١١ میلیون تومان نزدیک شد؛ در حالیکه در ابتدای هفته از قطعه سکه دارای ٩ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان حباب بود، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) از هر سکه تمام ١٠ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان حباب است.   

این مقام صنفی-صنعتی خاطر نشان کرد: هفته پر التهاب افزایش قیمت را داشتیم اما بازار داخل شرایط التهاب تقاضا نشد. افزایش قیمت‌ها بسیار بود اما افزایش تقاضا نداشتیم.

وی افزود: در حقیقت بخشی از این افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازارهای جهانی، بخشی به سبب نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل و بخشی هم ناشی از تنش‌های سیاسی-اقتصادی خاورمیانه است که منجر به افزایش قیمت‌ها شده است. نکته قابل توجه اما این است که التهاب قیمتی شکل گرفته در بازار،خوشبخاته منجر به افزایش تقاضای کاذب و ایجاد التهاب در بازار نشد.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد