گوناگون

اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی در راه است؟

اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی در راه است؟

پارسینه: در شرایط فعلی پیشنهادهای افزایش احتمالی قیمت گازوئیل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، ستاد ...

پارسینه-گروه اقتصادی: "در شرایط فعلی پیشنهادهای افزایش احتمالی قیمت گازوئیل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، ستاد هدفمندی یارانه ها و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال بررسی کارشناسی است."

این آخرین اظهارت رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره افزایش قیمت گازوئیل است که شایعات در باره احتمال افزایش قیمت گازوئیل را تایید می کند.

سیدمجتبی شفیعی با بیان اینکه در کنار بسته‌های قیمتی تاکنون راهکارهای مکانیزه همچون پایش و رصد مصرف گازوئیل متناسب با پیمایش خودروها در حال اجرا است، تاکید گفته: به زودی کلیات جدیدی برای مدیریت مصرف گازوئیل به ویژه در مبادی مرزی توسط ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و با مشارکت ستاد سوخت تدوین و اعلام می شود.



البته وی تاکید کرده : فعلا بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین و یا تغییر سهمیه‌های سوخت خودروها مطرح نشده است تا پرونده حرف و حدیث های بنزینی فعلا بسته شود.

با این وجود به نظر می رسد زمزمه های افزایش قیمت گازوئیل که از چند ماه پیش به بهانه جلوگیری از قاچاق سوخت آغاز شده بود به حقیقت نزدیک شود.

آذر ماه سال گذشته بود که در گیر و دار ممنوعیت افزایش قیمت حامل های انرژی، وزير نفت ، خواستار افزايش قيمت فرآورده‌هاي نفتي به ويژه گازوئيل به منظور كاهش قاچاق آن از مرزهاي كشور شده بود تا شایعه اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی بیش از پیش قوت بگیرد.

رستم قاسمي با بیان اینکه دولت با توافق مجلس شورای اسلامی باید در یک شرایط مساعد اقتصادی اقدام به افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی کند، گفته بود : تا زمانی که بهای یک لیتر آب معدنی بیش از سه لیتر گازوئیل باشد، قاچاق ادامه دارد.

نکته قابل توجه اینجا بود که هرچند وزير نفت از افزايش قاچاق سوخت ابراز نگراني مي‌كرد اما معاون وي در امور پالايش و پخش هرگونه قاچاق سوخت را به طور كلي تكذيب کرده بود.

همچنين رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نيز بارها در سخنانش اعلام كرده بود كه هيچ نگراني در مورد قاچاق سوخت وجود ندارد.

در هر حال به نظر می رسد، واقعيت اين است كه به دليل اختلاف قيمت حامل‌هاي انرژي در داخل كشور با بيرون مرزها قاچاق سوخت پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، دوباره رواج يافته و وزير نفت که پيش از اين خبر از سهميه‌بندي گازوئيل را داده بود، حالا افزایش قیمت را چاره کار می داند و به این ترتیب رئیس ستاد سوخت نیز از افزایش احتمالی قیمت گازوئیل خبر می دهد تا شواهد و قرائن از افزایش قیمت گازوئیل حکایت کنند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی اما معتقدند، افزایش قیمت حامل های انرژی برابر است با اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی، امری که مجلس آن را ممنوع کرده است و حال باید منتظر ماند و دید چه آینده ای برای سوخت و گازوئیل رقم خواهد خورد.

ارسال نظر

  • مرتضی

    عزیز من این که نمیشه که به خاطر قاچاق یک کالا اونو برای مردم گرون کنند .باید راه کارههایی برای جلوگیری از خروج آن ارایه کنند که ایران اسلامی ما این توانایی را دارد نه افزایش قیمت برای مصرف کننده داخلی!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • حاج مرتضی

    آخر بس نیست گرانی

  • ناشناس

    بعد انتخابات مطمئن باشید فاز دومم کنسل میشه

  • ناشناس

    گران کنید دنبالبهانه نگردید

  • ناشناس

    هم ماشین هم سوخت خیلی ارزونه تورا خدا گرون کنید کشور ماکه سوخت نداره

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد