گوناگون

شلیک موشک بالستیک به رادار ۱۰۰ میلیون دلاری

شلیک موشک  بالستیک به رادار ۱۰۰ میلیون دلاری

نیروهای مسلح اوکراین با موشک بالستیک تاکتیکی اتکمز (ATACMS) سیستم راداری پیشرفته Nebo-M روسیه را هدف قرار دادند.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرآنلاین، رادار پیشرفته Nebo-M که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد د از دارایی‌های استراتژیک ارتش روسیه است. تخمین زده می‌شود که فقط حدود ۱۰ سیستم راداری Nebo-M در ارتش روسیه فعال هستند.

این رادار بسیار پیشرفته می‌تواند تهدیدهای هوایی را از فاصله دور حتی در حالت پنهان‌کار کشف کند. این سیستم از رادارهای متعدد در باندهای VHF، UHF، ایکس و ال ورودی می‌گیرد. پردازش و کنترل این ورودی‌های در واحد کنترل مرکزی صورت می‌گیرد.

سیستم راداری Nebo-M یک سیستم راداری چند منظوره است که در سال ۲۰۱۷ به شکل کامل عملیاتی شد. این رادار به ادعای کمپانی سازنده قادر به کشف اهداف در فاصله ۶۰۰ کیلومتری است و می‌تواند آسمان را تا محدوده ۱۲۰۰ کیلومتری تحت‌نظر بگیرد و موقعیت اهداف را به سامانه‌های موشکی پدافندی ارسال کند.

روسیه مدعی است که این رادار علاوه بر اهداف بالستیک می‌تواند جنگنده‌های نسل پنجم از جمله اف ۲۲ و اف ۳۵ را شناسایی کند.

شلیک بالستیک به رادار ۱۰۰ میلیون دلاری/ کاشف اف ۳۵ از کار افتاد

موشک اتکمز

موشک بالستیکی که در اوکراین برای حمله به این رادار روسیه مورد استفاده قرار داده است، اتکمز ساخت آمریکا است. این موشک بالستیک تاکتیکی هدایت‌شونده با قابلیت شلیک آنی از توپخانه راکتی «MLRS» شلیک می‌شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد