گوناگون

پربارش ترین استان ایران معرفی شد

پارسینه: گیلان و سیستان و بلوچستان به ترتیب پربارش ترین و کم بارش ترین استان های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده اند.

حجم بارش های استان گیلان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، 638 میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 27 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 9 درصد کاهش نشان می دهد.

پس از این استان، چهارمحال و بختیاری با 598 میلیمتر و کهگیلویه و بویراحمد با 583 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان های پربارش کشور گزارش شده اند.

میزان بارش استان چهارمحال و بختیاری در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 17 درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله شش درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته هشت درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 14 درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، استان های سیستان و بلوچستان، سمنان و خراسان شمالی به عنوان استان های کم بارش کشور گزارش شده اند.

بر اساس این گزارش، استان سیستان و بلوچستان با 97 میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان کم بارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 94 درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت چهار درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان سمنان 114 میلیمتر بارش رخ داده است.

میزان بارش استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 29 درصد و در قیاس با دوره درازمدت دو درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون، در استان خراسان جنوبی 119 میلیمتر بارندگی صورت گرفته است که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 13 درصد افزایش یافته و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله با چهار درصد کاهش گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد