گوناگون

شورای شهر تریبون خواست‌های شهری است

پارسینه: رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی گفت: شورای شهر در یک مفهوم کلی به عنوان یک کرسی و تریبون، انعکاس دهنده نیازها، خواست‌ها و مطالبات حاکمیت و مردم در حوزه شهری است.

بهمن اکبری، با اعلام مطلب فوق، افزود: شورای شهر محدود به شهرداری نیست و باید بر اساس چشم انداز مصوب در ساخت الگوهای رفتاری در شهر نقش داشته باشد تا از ظرفیت های یک شهر هر چه بیشتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در مورد شهر تهران مسئله معماری شهری است که باید به عنوان بخشی از یک طرح جامع فرهنگی به آن نگریسته شود زیرا سبک معماری در بروز رفتارها به شکل مستقیم و غیرمستقیم نقش دارد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اگر هویت ملی-اسلامی مردم را تقویت کرده وبدانیم که چطور از زیرساخت‌های قوی فرهنگی استفاده کنیم، می‌توانیم به احیای معماری بومی و اسلامی در تهران کمک کنیم. ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که این اقدامات فقط با حرف عملی نمی‌شوند.
اکبری با اشاره به شهر تهران به عنوان مرکز اندیشه اسلامی بیان کرد: با اصلاح فرهنگ شهری می‌توان برای تهران یک هویت مستقل ایجاد کرد تا جایی که مانند یک الگو و مدل برای گسترش اندیشه و هویت اسلامی باشد.

وی افزود: در سال‌های اخیر سبک زندگی شهری در حوزه‌های مختلف از جمله زندگی خانوادگی آسیب‌های جدی وارد کرده که به تدریج به جامعه سرایت پیدا می‌‌کند.در این حوزه می‌توان با کمک به ساخت مدل مناسب در رفتارهای اجتماعی آن را به رفتارهای بالادستی و حاکمیتی نیز منتقل کرد.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد