گوناگون

اعضای شوراها باید توسط شورایاران محلات انتخاب شوند

پارسینه: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: همه مناطق باید در وهله نخست شورای محلات را تشکیل دهند بعد شورای منطقه و از بین اعضای شورای آن، افرادی به شورای شهر معرفی شوند در این صورت هم هزینه‌ها کم می‌شود هم سیاست وارد شورا نمی‌شود.

حسن بیادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره مواردی که باید در اولویت کار شورای شهر دوره چهارم باشد، اظهار داشت: تحقق مدیریت یکپارچه شهری یکی از موضوعات مهمی است که باید در دوره بعدی شوراها محقق شود که البته برخی نمایندگان مجلس به ویژه رؤسای کمیسیون شوراها و کمیسیون اجتماعی وعده‌هایی در این زمینه داده‌اند.

وی ادامه داد: مدیریت یکپارچه شهری یعنی هر ارگانی که مرتبط با شهر است باید زیر نظر یک پارلمان و دولت محلی اداره شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: موضوع بعدی که در دوره بعدی شورا باید در دستور کار قرار گیرد تغییر در ساختار انتخابات شوراهاست که باید در کلانشهرها و مراکز استان‌‌ها از طریق محلی و منطقه‌ای صورت گیرد در واقع نحوه انتخاب اعضای شوراها باید تغییر یابد و اعضا از دل شورایاران محلات باشند.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید در شهرهای بزرگ انتخابات برگزار کنند و سایر انتخابات به صورت درون گروهی باشد تا از بین خودشان افرادی را به صورت منتخب به شورای شهر راهی کنند.

بیادی افزود: همه مناطق باید در وهله نخست شورای محلات را تشکیل دهند بعد شورای منطقه و از بین اعضای شورای هر منطقه افرادی را به شورای شهر معرفی کنند در این صورت علاوه بر اینکه در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، سیاست وارد شورا نمی‌شود و افرادی که از دستگاه‌‌های سیاسی بیرون می‌روند نیز دیگر هوس رفتن به شوراها به سرشان نمی‌زنند.

وی تصریح کرد: در دوره بعدی شوراها باید زنجیره‌ای از دل مردم تا شوراها ایجاد شود؛ متأسفانه در حال حاضر احراب و گروه‌ها شوراها را از اهداف اصلی‌شان دور می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر شورای محلات ارزش داشته باشد بر اساس قانون کارهایشان را انجام می‌‌دهند و مردم نیز می‌توانند از طریق شورایاران محلات مشکلات خود را انجام دهند اما باید ساختار و چگونگی تشکیل آن باید به درستی تدوین شود باید اصل آن قانونی و مصوب بشود تا بتوان آن را اجرایی کرد.

وی در ادامه یادآور شد: موضوع دیگر نظارت شوراهاست که باید در دوره بعدی شورای شهر تهران نظام‌مند شود زیرا وقتی از نظارت سخن می‌گوییم در واقع راه‌‌های حل مشکلات شهری مانند ترافیک و بافت‌های فرسوده و معضلات دیگری از این دست را محقق کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد