گوناگون

پاسخ شرکت جهان به یک خبر

پارسینه: درپی انتشارمتن مذاکرات جلسه علنی شورای شهرتهران و بروزدرگیری لفظی بین دوعضو شورا برسر عملکردمالی شرکت جهان وبانک شهر،روابط عمومی شرکت جهان توضیحاتی را منتشر کرده است.

درجوابیه روابط عمومی شرکت جهان آمده است :

خبرگزاری محترم

عطف به مطلب مندرج در آن رسانه محترم با عنوان «سودبانک شهروعملکردشرکت جهان باعث درگیری لفظی اعضای شورای شهر شد» به شناسه خبر « 98632» در تاریخ 25/تیر/1392 لطفا پاسخ ذیل را منعکس فرمایید:

در خبر مربوطه ذکر شده که افزایش سرمایه بانک شهر از شرکت جهان(زیر مجموعه بانک شهر) تامین شود نه شهرداری و اظهار داشته اند که بهتر است یک شفاف سازی درباره شرکت جهان صورت گیرد؛

در این خصوص لازم است توجه شود که افزایش سرمایه هر شرکت تجاری توسط سهامداران تامین می شود و نه شرکت های زیر مجموعه آن شرکت!!

نکته دیگر آنکه عملکرد شرکت مسکن و ساختمان جهان همانند هر شرکت تجاری دیگر توسط بازرسان قانونی مورد بررسی و گزارش قرار می گیرد که این عملکرد در دفاتر مالی قانونی، ثبت و ضبط می شود. در این زمینه همچنین حسابرس محترم که معتمد سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی دولت محترم است گزارش عملکرد مالی شرکت جهان تا پایان 1391 را مورد بررسی قرار داده و عملکرد شرکت را به نحو مطلوب ارزیابی کرده است که بر این اساس عملکرد شرکت مسکن و ساختمان جهان کاملا شفاف و بر اساس موازین قانونی است و چون توسط مراجع قانونی گزارش و در دفاتر مالی ثبت و ضبط است برای اطلاع عموم از جمله اعضای شورای شهر و رسانه های محترم قابل دسترسی و ارزیابی است.

لازم است جهت اطلاع آن رسانه محترم به بخشی از گزارش که بخشی از آن به ضمیمه مسندا ارایه شده اشاره نماییم که تاکید شده است: «به نظر این موسسه‌‍‌‌‍ ‍‌‍‌[موسه حسابرسی معتمد سازمان بورس]، صورتهای مالی یاد شده، وضعیت مالی شرکت مسکن و ساختمان جهان در تاریخ 30 اسفند 91 و عملکرد مالی و جریانهای نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می دهد»

همچنین در این گزارش تاکید شده که «گزارش های مالی ارایه شده نشان می دهد که صورتهای مالی ارایه شده از سوی هیات مدیره شرکت جهان برای انجام فعالیت های حسابرسی کافی و مناسب است.»

در عین حال ذکر این نکته ضروری است که مطالعه وضعیت پروژه های کلانی چون بزرگراه امام علی(ع)، صدر و.. که رشد و آبادانی تهران را دنبال داشته نشان می دهد بخش اعظم منابع مالی این پروژه ها توسط شرکت مسکن و ساختمان جهان تامین شده است البته این وظیفه ای بوده که همگان از جمله مدیران و کارکنان شرکت جهان بر خود فرض می دانسته اند.

در پایان تاکید می شود که با توجه به ثبت گزارشات مالی شرکت و تایید حسابرسان قانونی، هیات مدیره شرکت جهان آمادگی دارد گزارشات مالی خود را در اختیار کارشناسان، مسوولین و اعضای شورای شهر قرار دهد. متاسفانه برخی مسوولین بدون درخواست و مطالعه گزارشات مالی شرکت در هر مقطع زمانی به اظهاری خلاف واقع می پردازند.

روابط عمومی شرکت مسکن و ساختمان جهان

منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد