گوناگون

داروهای بیماری های خاص رایگان شد؟

داروهای بیماری های خاص رایگان شد؟

پارسینه: بیماران کشور این روزها حال و روز خوشی ندارند.گرانی و کمبود دارو از یک طرف و افزایش هزینه های درمان...

پارسینه-گروه اجتماعی: بیماران کشور این روزها حال و روز خوشی ندارند.گرانی و کمبود دارو از یک طرف و افزایش هزینه های درمان و بیمارستان ها از طرف دیگر عرصه را برای بیماران تنگ کرده است.

هر چند پیش از تحریم ها نییز خدمات پزشکی و دارویی در کشور چندان ارزان نبود وبیمه ها نیز دردی از بیماران به خصوص بیماران خاص دوا نمی کرد اما این روزها کار برای بیماران مشکل تر شده است تا جایی که بسیاری در خانه ها انتظار مرگ را می کشند چرا که پولی برای دوا و درمان ندارند.

البته این روزها برای بیماران خاص خبرهای خوش دارویی در راه است.



همین چند روز پیش بود که مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اعلام کرد: تمامي هزينه هاي بيماران خاص (دارو و تجهيزات پزشکي مربوط به بيماري هاي خاص) از جمله کليوي، هموفيلي، دياليزي و... توسط سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شود.

سيدتقي نوربخش درباره خبر خوش به بيماران خاص اظهار کرد: تفاهمنامه اي مابين وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي منعقد شده است که براساس آن از اول مهر تمامي هزينه هاي بيماران خاص از جمله کليوي، هموفيلي، دياليزي و... توسط سازمان هاي بيمه گر از جمله تامين اجتماعي پرداخت مي شود.

با این حال اما عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران گفته: متاسفانه اقدامات وعد داده شده توسط وزرای بهداشت و تعاون كه توسط رئيس سازمان غذا و دارو اطلاع‌رساني گرديد تاکنون اجرايي نشده و از بيماران هموفيلي بابت تحويل داروهای آنها پول دريافت مي‌شود.

احمد قویدل تاکید کرده: درحالي كه حداقل از سال 1375 داروهاي بيماران هموفیلی رايگان بوده و با سياست‌گذاري‌هاي درستي كه در دوره رياست‌جمهوري آقاي هاشمي اجرايي گرديد بيماران خاص از امتيازات مناسبي برخوردار بودند، وزارت بهداشت اخيرا حتي وجوهي كه بيماران بابت دارو پرداخت نموده بودند به حساب سرپرست خانوار واريز و اساسا مقرر گرديد اين يارانه‌ها به حساب سازمان‌هاي بيمه‌گر واريز شود.

قویدل ادامه داده: شگفت‌آور است كه نتيجه اجرايي تمام اين سياست‌گذاري‌ها دريافت وجه از بيماران هموفيلي براي داروهاي آنان است. امروز از بيماران بابت هر ويال فاكتور 8 پنج هزار تومان، هر ويال فايبا 8 هزار تومان و بابت هر ويال هيوميت 40 هزار تومان وجه مطالبه گرديده است.
وی اظهار اميدواري نمود با دستور فوري وزاري بهداشت و تعاون، مشكل بيماران به‌صورت فوري حل گردد.

گفتنی است، دارو از جمله اصلي ترين مولفه هاي درمان است، به ويژه داروهاي خاص که براي درمان بيماران صعب العلاج اختصاص مي يابد. سال گذشته و اوايل سال جاري بسياري از شهروندان تهراني از وضعيت ارايه داروهاي خاص در داروخانه ها و افزايش کم سابقه بهاي دارو در سطح شهر تهران انتقاد کرده بودند، بسياري از آنها گفته بودند که براي پيدا کردن داروهاي خاص به ويژه داروهاي درمان سرطان بسياري از داروخانه هاي تهران را زير پا گذاشته اند و در نهايت توانسته بودند تنها در يکي از داروخانه هاي مهم دولتي داروي خود را آن هم به بهاي گزاف تهيه کنند.

ارسال نظر

  • علی

    آنقدر پيگيری کنيد و پوشش خبری دهيد تا به نتيجه مطلوب و وعده‌ داده‌شده برسد.

  • akbar

    با سلام وادب
    كذب مخض است تاريخ 92/07/03 داروخانه شيراز {هلال احمر}گفت داروگران شده به خاطر دلار و رايگان دارو به من نداد قيمتي كه گفت 2بربر ماه قبل بود .ليست دارو هاي مورد نياز من براي پيوند كليه
    cell-cept وcyclosporine

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد