گوناگون

استاندار آذربایجان شرقی: حیات را به دریاچه ارومیه باز می‌گردانم

پارسینه: استاندار آذربایجان شرقی گفت: احیای دریاچه ارومیه، این میراث زیست محیطی و فرهنگی، اولویت بنده خواهد بود و با همکاری وزارت نیرو و نمایندگان استانی حیات را به دریاچه ارومیه باز خواهم گرداند.

اسماعیل جبارزاده در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار اظهار کرد: در 24 خرداد اسلامیت و جمهوریت نظام، بازآفرینی شد، زمینه نشاط سیاسی و امید و نشاط فراهم شد و هم اکنون تداوم این راه نیازمند برنامه های دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به شناخت خود از آقای روحانی در دوره‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: عمل به وعده‌ها از مشخصات بارز آقای روحانی است لذا به تمام وعده‌های خود در جریان انتخابات عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به قول رییس جمهور در جریان سفرهای تبلیغاتی خود به استان مبنی بر راه اندازی فرهنگستان آذری گفت: اجرایی نمودن قول آقای روحانی بر عهده من است.

جبارزاده از اندیشمندان و صاحب نظران فرهنگی خواست مقدمات راه‌اندازی فرهنگستان آذری را آماده کنند و ابراز امیدواری کرد، با ایجاد این فرهنگستان گویش شیرین ترکی احیا شود.

وی گفت: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید آمده‌ام تا با کمک نماینده ولی فقیه زمینه ورود سرمایه گذاران را فراهم کنیم و آذربایجان شرقی به عنوان استانی امن برای سرمایه‌گذاران باشد و نخواهیم گذاشت سرمایه گذاران بومی ترک وطن کنند.

وی یادآور شد: به عنوان نماینده دولت با همکاری 19 نماینده استان، سعی خواهم کرد سهم استان را در بودجه و اعتبارات ملی افزایش دهم و زیر بنای توسعه استان را فراهم کنیم تا بخش خصوصی با ورود در اجرای طرح های نیمه تمام و زیر بنایی که سالهاست در رکود است، موجبات توسعه استان را فراهم کند.

وی یادآور شد: سعی دارم عمران و آبادی استان را با روشهایی نو و با کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سعی خواهیم کرد در دوران مدیریت خود، ارتباط توام با خضوع، صمیمیت و نشاط را به مردم بازگردانیم چرا که امید و نشاط کلید حل مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه بدون پشتوانه مردم هیچ کاری عملی نیست، گفت: آمده‌ایم تا ادامه دهنده خون شهدا باشیم چرا که خواسته این عزیزان عزت ایران است.

جبارزاده گفت: آمده ایم تا بار دیگر آذربایجان را به جایگاه واقعی آن یعنی سر ایران بازگردانیم و این جز با عنایت و لطف حق میسر نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

  • Babak

    اولا فرهنگستان آذری نه و ترکی
    دوما ترکی گویش نیست بلکه زبان است.

  • ناشناس

    استاندار آذربايجان شرقي چه ربطي به استان اذربايجان غربي و اروميه داره؟

  • ناشناس

    یاشاسین بابک! از آذری گفتنشون به تورکی و گویش گفتنشون به زبان مشخصه چجور فرهنگستانی میخوان بسازن!

  • ناشناس

    دروغ می گی

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد