گوناگون

تقلید شگرد سرقت پس از گرفتاری در دام سارق

پارسینه: مردی که در دام سارق حرفه‌ای گرفتار و با نوشیدنی مسموم، بیهوش شده بود، بعد از بهبودی تصمیم گرفت خودش با همین شیوه از مردم دزدی کند.

فردی روز 28تیر با مراجعه به کلانتری بازار به ماموران اعلام کرد او را در پارک‌شهر بیهوش کرده و اموالش را دزدیده‌اند. مالباخته پس از معرفی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به کارآگاهان گفت: «روز حادثه در قسمت باغ‌پرندگان داخل پارک شهر نشسته بودم که فردی حدودا 60ساله کنارم نشست و پس از دقایقی شروع به صحبت درباره گرمی هوا کرد.


به گزارش شرق، پس از دقایقی و به بهانه گرمی هوا، دو نوشیدنی خرید و یکی از آنها را به من داد. چنددقیقه‌ای کنارم نشست و درباره موضوعات مختلف با هم صحبت کردیم تا اینکه این شخص خداحافظی کرد و از من جدا شد. پس از رفتن این شخص بود که برای رفع تشنگی، مقداری از نوشیدنی را خوردم و پس از آن متوجه هیچ‌چیزی نشدم. پس از به‌هوش‌آمدن، خودم را در بیمارستان دیدم و در زمان ترخیص متوجه شدم تمامی وجه نقد همراهم (مبلغ یک‌میلیون‌و400هزارتومان)، گوشی تلفن همراه، دو عدد انگشتر فیروزه به ارزش 400هزارتومان و... به سرقت رفته است.»

مالباخته چندروز قبل حین تردد در پارک شهر موفق به شناسایی سارق شد. مالباخته بلافاصله به ماموران کلانتری بازار رفت و موضوع را به آنها اعلام کرد. ماموران با راهنمایی مالباخته سارق را شناسایی و دستگیر کردند و در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار دادند. متهم 61ساله «محرم» نام دارد که 11سابقه دستگیری به اتهام جرایم مختلف سرقت، کلاهبرداری و موادمخدر دارد. او در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت به‌عنف به شیوه بیهوشی شد اما در ادامه، با شناسایی دومالباخته دیگر که آنها نیز به همین شیوه و شگرد توسط متهم مورد سرقت اموال قرار گرفته بودند به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت اموال و وجوه نقد مالباختگان اعتراف کرد.

متهم درباره شگرد سرقت‌هایش به کارآگاهان گفت: «حدودا یک‌سال پیش داخل پارک نشسته بودم که شخصی حدودا 40ساله نزدیکم نشست و پس از دقایقی با من طرح دوستی ریخت. هنوز مدت زیادی از آشنایی ما دونفر نگذشته بود که این شخص برای هر دونفر ما نوشیدنی خرید و هر دونوشیدنی‌های خود را خوردیم اما به محض اینکه من نوشیدنی را خوردم، بیهوش شدم و پس از چندساعت مجددا به‌هوش آمدم. به‌خاطر آنکه پول یا اموال باارزش دیگری نداشتم، چیزی از من سرقت نشده بود اما از همان زمان تصمیم گرفتم با این شگرد و با استفاده از نوشیدنی مسموم سرقت کنم.»

سرهنگ داوود فرد، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های به‌عنف با استفاده از نوشیدنی‌های مسموم، سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به‌منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین مالباختگان و شکات احتمالی، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضایی صادر شده است و از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در میدان 15خرداد- جنب کلانتری113 بازار مراجعه کنند.»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد