گوناگون

ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM به خط ۷ مترو تهران

پارسینه: مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم ورود دو دستگاه حفار مکانیزه TMB به فاز یک خط ۷ مترو در میدان صنعت گفت: خط ۷ مترو دارای ۲۵ کیلومتر تونل به روش حفاری مکانیزه است.

به گزارش پارسینه، هابیل درویشی در خصوص حفاری ۲۷ کیلومتر تونل در خط ۷ مترو تهران اظهار کرد: عملیات ۲۷ کیلومتر تونل در دو قطعه جنوبی - شمالی (۱۴ کیلومتر) و غربی- شرقی(۱۳ کیلومتر) به صورت تمام مقطع و با دو دستگاه TBM از نوع سپر تعادلی با فشار زمین انجام می شود.این دو دستگاه در شفتی با عرض دهانه ۱۷*۲۰۰ متر و با عمق ۲۳ متر در تقاطع بزرگراه نواب- خیابان بریانک مونتاژ و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: جهت پشتیبانی از دو دستگاه حفاری مکانیزه TBM ، دو شفت پشتیبان دیگر در میانه مسیر هر دو قطعه احداث می شود. تخلیه مصالح حفاری با استفاده از نوار نقاله و حمل سگمنت و مصالح مصرفی به وسیله سیستم ریلی و تزریق دوغاب پشت سگمنت ها از طریق لوله صورت می گیرد.

مدیرعامل مترو تهران، تونل دپو و پارکینگ شرقی خط ۷ مترو تهران را در واقع در ورزشگاه تختی حدود ۲ کیلومتر دانست و تصریح کرد: تونل دپو و پارکینگ به روش NATM و سیستم نگهداری اولیه قاب و شاتکریت و پوشش نهایی بتن درجا، اجرا می شود.

درویش در ادامه خط ۷ مترو تهران را دارای ۲۵ ایستگاه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شکل مسیر و گسترش آن در مسیر غربی- شرقی و جنوبی -شمالی با خطوط ۱،۲،۳،۴، و ۶ دارای تقاطع است که این امر نقش مهمی در سیستم حمل و نقل مترو تهران ایفا می کند و این وجه تمایز از ویژگیهای بارز خط ۷ مترو تهران نسبت به سایر خطوط مترو است.

درویش با بیان اینکه مادر ساخت مترو مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را اجرا کردیم، اظهار داشت: متروی تهران با درنظر گرفتن مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی ارزانترین مترو در جهان است.

خط ۷ متروی تهران عمیق ترین خط متروی تهران است

بنابراین گزارش، باشنا مدیرعامل شرکت سپاسد در ادامه خط ۷ مترو تهران عمیق ترین خط مترو تهران دانست و تصریح کرد: این خط با برخورداری از بیشترین تعداد ایستگاههای تقاطعی با سایر خطوط دارای پیچیدگی و تنوع زیاد از لحاظ مسائل و مباحث فنی است.

وی افزود: خط ۷ مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر مشتمل بر ۲۵ ایستگاه از شهرک امیرالمونین (ع) واقع در منطقه جنوب شرق تهران در امتداد (شرق- غربی) شروع و پس از عبور از تقاطع بزرگراه محلاتی ۱۷ شهریور و مسیر آن در امتداد(جنوبی- شمالی) تغییر یافته و با گذر از تراز پایین و کنار تونل توحید و عبور از مجاورت برج میلاد در میدان بوستان منطقه سعادت آباددر شمالغرب به پایان می رسد.

باشنا گفت: قرارداد ساخت پروژه خط ۷ مترو تهران به شرکت مهندسی سپاسد واگذار شده که در کشور بی نظیر بوده است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد