گوناگون

سونامی گردشگران خارجی به ایران در راه است

پارسینه: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنعت گردشگری را موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود دانست و گفت: «ما انتظار داریم پس از لغو تحریم ها شاهد سونامی ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنعت گردشگری را موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود دانست و گفت: «ما انتظار داریم پس از لغو تحریم ها شاهد سونامی ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم.»

در حالی که ایران و قدرت های جهانی قرار است اجرای توافق هسته ای را آغاز کنند که منجر به لغو تحریم های اقتصادی ایران خواهد شد، معاون رئیس جمهور ایران گفت، کشورش خود را برای «سونامی» گردشگران خارجی آماده می کند.

مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس سخن می گفت افزود: سیاست های اعتدالی رئیس جمهور حسن روحانی و تسهیل مقررات صدور ویزا در حال گشودن درها برای بازگشت گردشگران خارجی به ایران است.

بر اساس این گزارش ایران دارای 19 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. حتی پیش از لغو تحریم ها، تعداد گردشگران خارجی عازم ایران در هر دو سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است. در سال 2014، ایران میزبان بیش از 5 میلیون گردشگر خارجی بود که حدود 7.5 میلیارد دلار درآمد عاید این کشور کرد.

حدود نیمی از این تعداد گردشگر، شیعیانی بودند که برای اهداف زیارتی وارد کشور شدند، و نصف بقیه گردشگرانی از اروپا، آمریکای شمالی و شرق آسیا بودند.

سلطانی فر افزود: «در دوره پساتحریم، گردشگری صنعتی است که بیش از هر بخش دیگری شاهد رشد خواهد بود.... گردشگری مطمئنا موتور محرکه خروج ایران از رکود است. بخش گردشگری ایران یک بازار رو به پیشرفت برای سرمایه گذاران است. ما انتظار داریم پس از لغو تحریم ها شاهد سونامی ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم.»

سلطانی فر ادامه داد مسئولان ایرانی تلاش دارند موانع پیش روی گردشگران را مرتفع کنند و روادید فرودگاهی در تهران برای اتباع 190 کشور صادر نمایند. این روادید برای 30 روز اعتبار خواهد داشت و امکان تمدید آن تا 15 روز دیگر وجود دارد. مسئولان گردشگری همچنین قصد دارند از سال آینده صدور روادید الکترونیکی را آغاز کنند.

اتباع آمریکایی و انگلیسی ای که قصد سفر به ایران دارند، قبل از ورود به خاک ایران باید درخواست صدور ویزا کنند. به گفته سلطانی فر، در سال 2014، 3 هزارو 400 شهروند آمریکایی به ایران سفر کردند، در حالی که این رقم در سال 2013، 1800 نفر بود.

معاون رئیس جمهوری ایران در ادامه این مصاحبه افزود: «ما باید در طی 10 سال تعداد هتل های چهار و پنج ستاره مان را از 130 به 400 عدد افزایش دهیم. ما در حال ارائه تسهیلات کم بهره به بخش خصوصی برای ساخت هتل های مدرن هستیم.»

«ما باید ناوگان حمل و نقل هوایی مان را نوسازی کنیم و پس از لغو تحریم ها هواپیماهای جدید بخریم. اما این روند زمان بر خواهد بود.»

سلطانی فر ضمن استقبال از سفر گردشگران آمریکایی به ایران گفت: «گردشگران آمریکایی و سرمایه گذاران مورد استقبال ما هستند. مانع یا محدودیتی برای سفر آنها به ایران یا سرمایه گذاری آنها در کشور وجود ندارد.»

فرانسه و انگلیس اخیرا و پس از توافق هسته ای توصیه های منع سفر به ایران برای شهروندان خود را برداشته اند. انگلیس در ماه اوت پس از 4 سال سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد.

ماه گذشته، یک شرکت ایرانی موافقتنامه ای را با شرکت هتل های زنجیره ای آکورهتلز فرانسه برای استفاده از برندهای نووتل و ایبیس برای مدت 15 سال امضا کرد. این اولین قرارداد از این نوع در طی 3 دهه گذشته است.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

  • ناشناس

    بله سونامی گردشگران خارجی
    تا گردشگر خارجی رو چی تعریف کنیم. فعلا که فقط با سونامی گردشگر عراقی مواجهیم که مثلا میان مشهد به قصد زیارت ولی مشهد رو به گند کشیدن. باور ندارید از رییس پلیس امنیت مشهد بپرسید. ما پرسیدیم.

  • جواب داری قانعم کن

    حتما!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد