گوناگون

حادثه آفرینی رانندگان زن در خراسان رضوی

پارسینه: رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: با وجودی که زنان کمتر از سه درصد رانندگان جاده های این استان را تشکیل می دهند؛ اما نقش موثری در حادثه آفرینی جاده ای دارند.

سرهنگ هادی امیدوار روز سه شنبه گفت : بررسی بر روی سوانح سال جاری نشان داد که مقصر 6.5 درصد از تصادفات جرحی در جاده های خراسان رضوی زنان بوده اند .

وی بیان کرد: در همین مدت زنان در 7.5 درصد از تصادفات خسارتی جاده های خراسان رضوی نیز مقصر بوده اند .

وی در ادامه اظهار کرد: زنان با توجه به اینکه تنها بین 2 تا سه درصد رانندگان جاده های خراسان رضوی را تشکیل می دهند، اما تعداد و شدت حوادثی که رقم می زنند، نگران کننده است .

به گفته وی، در هفته های اخیر یک راننده زن باعث مرگ پدر و مادر خود در جاده سبزوار شد و یک زن دیگر نیز دو سرنشین زن را به کام مرگ فرستاد .

سرهنگ امیدوار افزود: شواهد گویای آن است که جسارت زنان در تصمیم گیری و واکنش های رانندگی پایین تر از مردان است .

وی ادامه داد: بنابراین زنان در هنگام مواجهه با شرایط خاص رانندگی اگر خودرو منحرف شود، معمولا در کنترل وسیله نقلیه ضعیف عمل کرده و واکنشی ناگهانی نشان می دهند که باعث حادثه و شدت آن می شود .

رئیس پلیس راه خراسان رضوی به زنان پیشنهاد کرد که تا حد امکان در جاده ها نرانند و در صورت لزوم سرعت مطمئنه را رعایت کرده و آهسته حرکت کنند.3027

ارسال نظر

  • ناشناس

    بقیه هم که تصادف نمی کنند آقایون مواظبند که نزنند بهشون!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد