گوناگون

چنددرصد مردم جهان آب آشامیدنی ندارند؟

پارسینه: سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان ملل متحد اعلام کردند که 30 درصد از مردم جهان از دسترسی به آب سالم و آشامیدنی و نزدیک به 60 درصد از دسترسی به اب هایی که تدابیر بهداشتی و ایمنی لازم در مورد آن ها اعمال شده ؛ محرومند.

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل و صندوق کودکان این سازمان روز چهارشنبه با انتشار گزارش مشترکی از وضعیت اب اشامیدنی سالم و بهداشتی در سراسر جهان به کشورهای عضو این نهاد هشدار داده و خواستار تلاش بیشتر ان ها برای تامین این نیاز اولیه انسانی در جهان شده اند.



در این گزارش گفته شده است که درحال حاضر 30 درصد از مردم جهان به منابع آماده آب سالم آشامیدنی در منازل خود دسترسی ندارند و 60 درصد از ان ها از دسترسی به آب های اشامیدنی که تدابیر بهداشتی و ایمنی کامل در مورد ان ها اعمال شده باشد؛ محرومند.



نهادهای یادشده تاکید کرده اند دسترسی به اب اشامیدنی سالم و بهداشتی در جهان امروز نباید مزیتی منحصر به بخشی از جمعیت جهان که از رفاه مالی برخوردارند و یا در مناطق شهری زندگی می کنند ؛ باشد.



در گزارش یاد شده گفته شده است که بسیاری از تاسیسات بهداشتی ، منازل و مدارس در شمار زیادی از کشورها هنوز به صابون و مواد شوینده دیگر مجهز نیستند و همین کمبود سلامت مردم و به خصوص کودکان در این کشورها را به خطر انداخته و در معرض بیماری های مرگباری قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد