گوناگون

شگرد پیچیده برای دزدی از مشتریان بانک‌ها

پارسینه: اعضای باندی که با شگردی پیچیده از مشتریان بانک‌ها دزدی می‌کردند در بازجویی‌ها جزییات سرقت‌هایشان را شرح دادند.


شرق: مردی صبح روز دوم تیرماه برای طرح شکایت در خصوص زورگیری وجوه نقد همراه خود توسط چهار سرنشین دو موتوسیکلت به کلانتری 13آبان مراجعه کرده بود که در آنجا یکی از سارقان را که جوان 20ساله‌ای به نام داوود است دید و شناخت. داوود از مجرمان سابقه‌دار در زمینه شرارت و زورگیری است که در طول سال‌های گذشته، بارها دستگیر و در مرتبه آخر به معرفی روزانه خود به کلانتری محل سکونتش موظف شده و در زمان حضور شاکی نیز برای معرفی خود به کلانتری رفته بود.

شاکی در اظهارات اولیه خود به ماموران گفت: برای دریافت مبلغ پنج‌میلیون تومان به بانکی در خیابان صالح‌آباد رفته بودم و هنگام بازگشت به محل کار خود، ناگهان در خیابان 13آبان یک نفر از پشت سر به سمت من حمله‌ور شد و در حالی‌که به شدت گردنم را فشار می‌داد، داوود تمامی وجوه نقد همراه من را گرفت و همگی به سرعت سوار دو موتوسیکلت مشکی و سبز‌رنگ شدند و فرار کردند. با آغاز تحقیقات، در شرایطی که متهم در زمان شناسایی شدن از سوی مالباخته تلاش داشت خود را بیگناه معرفی کند، بالاخره علاوه بر اعتراف به زورگیری مبلغ پنج‌میلیون تومان از مالباخته، به چندین فقره سرقت مشابه دیگر در سطح شهر تهران و با همدستی سه نفر از بچه‌محل‌های خود که آنها نیز از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت، جعل اسناد، اعتیاد، زورگیری، خیانت در امانت و شرب خمر هستند اقرار کرد و گفت تمامی سرقت‌های خود را از طریق شناسایی مالباختگان از میان مراجعه‌کنندگان به شعب بانک‌ها و به شیوه زورگیری انجام داده‌اند. کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پس از شناسایی اعضای گروه سارقان‌ درصدد دستگیری آنها برآمدند اما باخبر شدند هر سه متهم پس از اطلاع از دستگیری داوود متواری شده‌اند. ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده، مخفیگاه جدید متهمان را پیدا و چند روز قبل هر سه متهم را دستگیر کردند. این افراد نیز بعد از انکارهای اولیه به ده‌ها فقره زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت اموال و وجوه نقد در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در مناطق مرکزی شهر اعتراف کردند و مشخص شد در زمان سرقت‌ها ابتدا یکی از متهمان با مراجعه به شعب بانک اقدام به شناسایی مالباخته می‌کرد و سپس اعضای گروه با دو موتوسیکلت پالس مشکی و هوندا‌125 سبزرنگ طعمه را تعقیب و در مکانی خلوت با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم، اقدام به سرقت وجوه نقد همراه مالباختگان می‌کردند. پلیس در مرحله بعد چندین نفر از مالباختگان را شناسایی کرد و کارآگاهان در ادامه هنگام بررسی پرونده سرقت‌های انجام‌شده توسط سرنشینان دو موتوسیکلت سبز و مشکی، با چندین فقره شکایت در‌‌خصوص سرقت از تعدادی از مشتریان بانک‌ها مواجه شدند که شکات در اظهارات خود عنوان کرده بودند توسط سرنشینان دو موتوسیکلت سبز و مشکی مورد تعقیب و تهدید قرار گرفتند اما دزدی توسط سرنشینان خودرو ون سبزرنگ و پس از بیهوش کردن آنها انجام شده است. این دسته از مالباختگان پس از حضور در پلیس آگاهی، هر چهار متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

یکی از مالباختگان گفت: «پس از گرفتن چندین‌میلیون تومان وجه نقد، زمانی‌که از بانک خارج شدم فهمیدم دو موتوسیکلت در تعقیبم هستند. من که مطمئن بودم آنها دزد هستند تصور کردم اگر سوار خودرو شوم از دست‌شان خلاص خواهم شد به همین دلیل به سمت نزدیک‌ترین خودرو داخل خیابان که ون سبز‌رنگی بود رفتم و بلافاصله سوار آن شدم. غافل از آنکه سرنشینان خودرو ون نیز از همدستان این دو موتورسوار هستند. آنها به محض سوار شدن من به خودرو ون، کیسه‌ای را روی سرم کشیدند و بلافاصله مرا بیهوش کردند؛ زمانی که به هوش آمدم خود را در نزدیکی امامزاده بی‌بی شهربانو پیدا کردم و در همان لحظات اولیه متوجه شدم تمامی پول‌هایم سرقت شده است.»

کارآگاهان بعد از دریافت این جزییات به بازجویی از چهار متهم ادامه دادند و نام دیگر همدستان آنها را که سوار بر ون به کمین می‌نشستند به دست آوردند. متهمان در اعترافات جدید خود توضیح دادند: «ما به گونه‌ای خود را به مالباختگان نزدیک می‌کردیم که آنها متوجه حضور و قصد ما برای سرقت شوند. آنها برای فرار، سوار نزدیک‌ترین خودرو که همان خودرو ون بود، می‌شدند و دو نفر از همدستان ما داخل ون با ماده بیهوشی طعمه‌هایمان را بیهوش می‌کردند و دزدی را انجام می‌دادند.» بنا بر این گزارش تحقیقات پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد