گوناگون

مردی که برای خودنمایی به قتل اعتراف کرد

 مردی که برای خودنمایی به قتل اعتراف کرد

مردی که متهم بود دختر مورد علاقه‌اش را پس از آزار در کوه به قتل رسانده، پس از ۲۴ سال از ماجرا تبرئه شد‌.

جام جم نوشت:  تحقیقات جنایی در این پرونده از اردیبهشت سال۱۳۷۹ وبا گزارش سقوط مرگبار دختر جوانی به نام ستاره از کوهی درشهرستان فیروزکوه استان تهران آغاز شد. ماموران با حضور درمحل متوجه شدند ستاره درحال کوه‌پیمایی بوده که به پایین سقوط کرده و براثر شدت جراحات در دم جان باخته بود. شاهدان ماجرا درتحقیقات مدعی شدند لحظه سقوط دختر جوان را ندیده‌اند. جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی‌قانونی منتقل شد که پزشکان علت مرگ او را صدمات ناشی از سقوط از کوه اعلام کردند. جسد بادستور قضایی تحویل خانواده‌اش شد وآنها پیکر دخترشان را دفن کردند. ۲۰ سال بعد از این ماجرا پدر ستاره با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت جدیدی مطرح کرد و گفت: پسر جوانی به نام امین به دخترم علاقه‌مند شده بود و به خواستگاری او آمد اما من مخالف این ازدواج بودم. دخترم به نظر من احترام گذاشت. چند روز قبل متوجه شدم امین نزد دو نفر از دوستانش اعتراف کرده که روز حادثه همراه ستاره به کوه رفته و بعد از شنیدن جواب رد، دخترم را آزار داده و از کوه به پایین پرت کرده است. حالا از این پسر به اتهام قتل دخترم شکایت دارم.

پس از این شکایت، امین شناسایی و دستگیر اما منکر قتل ستاره شد و درتحقیقات گفت: من به ستاره علاقه داشتم و می‌خواستم با او ازدواج کنم اما پدرش مخالف این ازدواج بود. به همین دلیل ستاره ارتباطش را با من قطع کرد. روز حادثه ستاره به تنهایی به کوه رفته و دچار حادثه شده بود. من همراه او نبودم و نمی‌دانم چرا پدرش من را مقصر مرگ دخترش اعلام کرده است. روز حادثه من با خودرویم در حال مسافرکشی بودم. ستاره بیماری صرع داشت و احتمال دارد در کوه دچار تشنج شده و سقوط کرده باشد.

امین در حالی منکر قتل دختر مورد علاقه‌اش بود که پدر ستاره اعلام کرد، می‌تواند دو شاهدی را که امین نزد آنها به قتل ستاره اعتراف کرده به دادگاه بیاورد تا شهادت دهند. پرونده سقوط مرگبار دختر جوان به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده تا قضات با حضور متهم و دو شاهد شاکی، ماجرای سقوط ستاره را بررسی کنند. در جلسه رسیدگی به این پرونده پدر ستاره با طرح دوباره شکایت برای امین درخواست قصاص کرد؛ سپس متهم در دفاع از خود گفت:‌ ۲۰ سال از این ماجرا گذشته و من برای خودنمایی پیش دوستانم چنین دروغی را گفتم.

سپس دو شاهد درجایگاه قرار گرفتند. یکی ازآنها گفت: امین آن موقع که ماجرا را برای ما تعریف کرد سن کمی داشت‌. می‌گفت ستاره را آزار داده و از کوه به پایین پرت کرده. مطمئنم برای خودنمایی چنین ادعایی را مطرح کرده است.

این درحالی است که دومین شاکی مدعی شد چنین موضوعی رااز امین نشنیده است.در ادامه قضات، پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و قرار شد گره این پرونده با مراسم قسامه باز شود.

پدر ستاره دراین‌خصوص گفت: من قسم متهم را قبول ندارم‌. خودم هم نمی‌توانم برای گناهکار بودن او قسم بخورم، چون واقعیت را به چشم ندیدم. در ادامه امین‌۵۰ بار قسم خورد که بی‌گناه است و گفت: باور کنید برای خودنمایی این ادعا را مطرح کردم و مرتکب قتل نشدم. قضات دادگاه در پایان امین را تبرئه کردند که این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.

 

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد