گوناگون

ورود موج جدید سرما به کشور

پارسینه: کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه روند کاهش دما در نیمه جنوبی کشور همچنان ادامه دارد از ورود موج جدید سرما به کشور خبر داد و گفت: بر همین اساس در برخی نواحی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

محمد اصغری با بیان اینکه هم اکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، خراسان رضوی و یزد بارندگی وجود دارد اظهار داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود به سبب بارش باران در برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان آب‌گرفتگی در معابر ایجاد شود.

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی که موجب ایجاد بارندگی در این نواحی شده است امشب از کشور خارج می‌شود، بیان داشت: با خروج این سامانه، در نواحی مزبور وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه روند کاهش دما در نیمه جنوب شرقی کشور ادامه خواهد داشت افزود: این روند کاهش دما به طوری بود که دمای هوا امروز صبح در بندر‌عباس و قشم نسبت به روز گذشته ۷ درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است و موجب خنک شدن این نواحی شده است.

به گفته وی؛ وزش باد نسبتا شدید موجب مواج شدن خلیج‌فارس شده است.

اصغری با اشاره به افزایش حجم مسافران در این ایام در جزیره کیش و قشم به مسافران نوروزی هشدار داد تا احتیاط لازم را درباره انداختن شناورهای سبک به ویژه تفریحی در آب دریا به عمل آورند. چرا که احتمال غرق شدن قایق‌ها به سبب مواج‌بودن دریا وجود دارد.

وی ادامه داد: با خروج موج باران‌زا در کشور از امشب روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور را شاهد خواهیم بود. به طوری که این افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل توجه خواهد بود.

این کارشناس ارشد سازمان هواشناسی اضافه کرد: بر همین اساس لازم است مسافران پیش از ترک جنگل‌ها حتما از خاموش بودن آتش‌هایی که روشن کرده‌اند مطمئن شوند.

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان هواشناسی در ادامه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: روز یکشنبه یک موج جدید سرما از شمالغرب وارد کشور می‌شود و در مرحله نخست استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان و اردبیل را در بر می‌گیرد.

اصغری با بیان اینکه این موج را هوای سرد همراهی می‌کند اظهار داشت: از روز یکشنبه در سواحل دریای خزر بارندگی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: بر همین اساس در استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور از جمله استان‌های اردبیل، زنجان، البرز و همچنین ارتفاعات قزوین و ارتفاعات تهران به سبب افزایش ابر بارش پراکنده خواهیم داشت.

اصغری با بیان اینکه امروز حداقل و حداکثر دمای هوای تهران ۹ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد بود خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در این کلانشهر به حداقل ۱۱ و حداکثر ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد