گوناگون

از ترور بی نظیر بوتو تا ترور دادستان پرونده

از ترور بی نظیر بوتو تا ترور دادستان پرونده

پارسینه: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پارسینه و به نقل از شبکه الجزیره «چودری ذوالفقار علی»، دادستان پاکستان و «صادق زمان ختک» از کاندیداهای حزب سکولار ملی این کشور ترور شده‌اند....

پارسینه-گروه بین الملل: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پارسینه و به نقل از شبکه الجزیره «چودری ذوالفقار علی»، دادستان پاکستان و «صادق زمان ختک» از کاندیداهای حزب سکولار ملی این کشور ترور شده‌اند.

پلیس پاکستان اعلام کرده که خودروی چودری ذوالفقار علی، دادستان پرونده رسیدگی به «ترور بی‌نظیر بوتو» رهبر سابق حزب مردم پاکستان هنگام عزیمت به دادگاهی در رابطه با مبارزات علیه تروریسم هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفته است.

این اتفاق زمانی رخ داد که افراد مسلح موتور سوار در فاصله کوتاهی از منزل چودری ذوالفقار که واقع در یکی از محله های شلوغ اسلام آباد قرار دارد، با بستن مسیر عبور خودرو و منحرف کردن آن، اقدام شلیک کرده و از محل متواری شدند.



بر طبق گزارش های مقامات پلیس، دادستان ترور شده خود شخصا رانندگی اتومبیل را برعهده داشته که در پی اصابت گلوله، محافظش زخمی شده و یک زن عابر نیز به دلیل برخورد اتومبیل با او جان خود را از دست داده است.

ماموران پلیس بلافاصله پس از وقوع تیراندازی در محل حاضر شدند و چودری ذوالفقار علی را به بیمارستان انتقال دادند اما پزشکان اعلام کردند که بر اثر شدت جراحات وارده، وی درگذشته است.

تصاویر منتشر شده از اتومبیل چودری ذولفقار نشان می دهند که از اتومبیل وی از روبرو مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

بى نظیر بوتو در دسامبر ۲۰۰۷ در بهبوهه مبارزات انتخاباتى و دو ماه پس از بازگتش به پاکستان در راولپندى مورد سوء قصد قرار گرفت وکشته شد.

از سوی دیگر «پرویز مشرف» که همزمان با دور جدید تهدید های طالبان وارد کشور شده بود به اتهام دست داشتن در ترور بی نظیر بوتو و تامین نکردن امنیت وی در حصر خانگی قرار داشت. این اتهامات را دادستان ترور شده به مشرف نسبت داده بود و اعلام کرد که آقای مشرف تحت پیگرد قرار می گیرد. اتهام هایی که آقای مشرف آنها را رد کرده است.

پیشتر نیز برخی گروه‌های تندرو، چودری ذوالفقار علی را مورد تهدید قرار داده بودند و به همین دلیل برای او محافظانی تعیین شده بود.

آقای صادق ختک نیز یکی از کاندیداهای مجلس ملی پاکستان بود که قصد داشت در انتخابات هفته آینده شرکت کند.

پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده است اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته است

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد