گوناگون

تجلیل اوباما از بوش پدر در کاخ سفید

پارسینه: رئیس‌جمهوری آمریکا با برگزاری مراسمی در کاخ سفید از رئیس‌جمهوری پیشین این کشور تقدیر کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم تجلیل از عملکرد سازمان خصوصی "پوینتز آو لایت" (Points of Light)، به جورج هربرت واکر بوش، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور گفت: علاقه شما به ارائه خدمات به مردم منجر به برافروزی حس علاقه‌ای مشابه در قلب سایر افراد شده است.

بوش پدر، جایزه "دیلی پوینت آو لایت" را در سال 1989 میلادی ایجاد کرد تا از عملکرد افرادی که به طور داوطلبانه فعالیت می‌کنند، قدردانی شود. مراسم برگزار شده در کاخ سفید به مناسبت اعطای جایزه این سازمان برای پنج‌ هزارمین بار برگزار شد.

اوباما همچنین تصریح کرد: تعهد و حمایت بوش از خدمات داوطلبانه منجر به تحقق مهربانی بیشتر، کشوری آرام‌تر شده است که این، بازتاب شعار بوش پدر محسوب می‌شود.

وی همچنین افزود: صراحتا، تنها این حقیقت که شما چنین فرد بزرگوار و مهربانی هستید، به عقیده من روح این خدمات داوطلبانه را تقویت می‌کند. قطعا ما به خاطر شما، کشوری مهربان‌تر و آرام‌تر هستیم و ما نمی‌توانیم به میزانی که سزاوار شما است، از شما تقدیر کنیم.

بوش پدر که با ویلچر در کاخ سفید حاضر شد و در زمستان گذشته در پی بیماری برونشیت بستری شده بود، گفت: بازگشت به کاخ سفید مانند بازگشت به خانه برای باربارا (همسر) و من محسوب می‌شود. من از میشل اوباما (همسر باراک اوباما) به خاطر میهمان نوازی بی‌نظیر تشکر می‌کنم.

جورج بوش پسر که او نیز رئیس‌جمهوری سابق آمریکاست، در این مراسم حضور نداشت. بوش پدر، مسن‌ترین رئیس‌جمهوری از چهار رئیس‌جمهور اسبق است. او کهنه‌ سرباز جنگ جهانی دوم است و در سال 1992 میلادی از بیل کلینتون، رقیبش هنگامی که قصد پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری را داشت، شکست خورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد