گوناگون

هشدار فرانسه به اردوغان

پارسینه: «ژان مارک ارو» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه خطاب به رئیس جمهوری و دیگر مقام های دولتی این کشور هشدار داد که از این کودتا نباید به عنوان دستاویزی برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیرامورخارجه فرانسه در گفت و گو با شبکه سه تلویزیون فرانسه گفت که این کودتا یک «چک سفید امضا» برای برخورد با مخالفان دولت نیست. وی ادامه داد که فرانسه خواهان حاکمیت قانون بر امور سیاسی ترکیه است.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت که کودتای نافرجام روز های گذشته «پرسش هایی» را درباره قابل اعتماد بودن ترکیه در مبارزه با داعش ایجاد کرده است.

او ادامه داد که این مسئله را در نشست آتی اعضای ائتلاف ضدا داعش در واشنگتن پایتخت آمریکا مطرح خواهد کرد. شماری از نظامیان ارتش ترکیه جمعه شب با استقرار در ورودی پل های مهم و اشغال برخی نهاد های راهبردی همچون مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی در شهرهای مختلف قصد کودتا و براندازی دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را داشتند.

این کودتا به دنبال حضور مردم در سطح شهر و مقاومت در برابر کودتاچیان، ناکام ماند و تاکنون بیش از ۶ هزار نفر به اتهام مشارکت در آن بازداشت و شماری از مقام های نظامی و قضایی عزل شده اند.

آخرین آمار تلفات حاکی از کشته شدن بیش از ۲۶۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۴۴۰ نفر است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    فرانسه شلوارت رو بکش بالا!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد