گوناگون

دولت بنگلادش مانع خروج آوارگان از اردوگاه شد!

دولت بنگلادش مانع خروج آوارگان از اردوگاه شد!

پارسینه: فرار صدها هزار نفر از مردم این قوم موجب انتقادهای شدید از دولت میانمار شده است، اکنون دولت بنگلادش با چالش جدیدی روبرو شده است.

دولت بنگلادش مانع خروج آوارگان از اردوگاه شد!
به گزارش پارسینه به نقل از بی بی سی پلیس بنگلادش جابه‌جایی بیش از ۴۰۰ هزار پناهجوی مسلمان را که از میانمار به کشور همسایه فرار کرده‌اند، محدود کرده است.بر اساس اطلاعیه پلیس آنها دیگر حق ندارند به خانه دوستان و اقوام خود بروند و فقط اجازه دارند در اردوگاه‌هایی بمانند که دولت بنگلادش برای آنان در نظر گرفته است.

نزدیک به چهارصد هزار آواره روهینگیا در سه هفته گذشته از عملیات سرکوبگرانه ارتش میانمار به مناطق مرزی داخل بنگلادش گریخته‌اند و در شرایط ناگواری به سر می‌برند.پلیس به وسایل نقلیه عمومی دستور داده که از جابه‌جایی پناهجویان مسلمان خودداری کنند و مالکان خانه خود را به پناهجویان اجاره ندهند.

به نظر می‌آید که بنگلادش نگران جذب این پناهجویان در محله‌های کشور میزبان است و تاکید دارد آنها را در اردوگاه‌هایی که خود ساخته، محدود نگه دارد تا بازگشت آنان به میانمار ساده‌تر شود.مقام‌های بنگلادش منطقه ای را برای اردوگاه جدید بزرگ پناهندگان آماده می کنند که انتظار می رود بیش از ۸۰ هزار خانواده روهینگیا در آن پناه داده شوند.

آن ها در نظر دارند این اردوگاه جدید با مساحت حدود ۸ کیلومتر مربع را تا آخر ماه جاری میلادی، یعنی تا دو هفته دیگر، آماده کنند.قرار است نهاد های سازمان ملل متحد و سازمان های دیگر امدادگر در جا به جایی این پناهندگان به دولت بنگلادش کمک کنند.
اعتراض بنگلادش به 'نقض حریم هوایی'

در همین حال بحث دیپلماتیک تازه‌ای میان دو کشور همسایه درگرفته است.دولت بنگلادش به دلیل آنچه "نقض حریم هوایی" خوانده، به طور رسمی به میانمار اعتراض کرده است. بنگلادش مدعی شده که هفته گذشته، پهپادها و هلی‌کوپترهای نظامی میانمار سه روز حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند. ادعایی که میانمار رد می‌کند.

بنگلادش استفاده از این وسایل را " تحریک آمیز " خوانده است.۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت در نیویورک در بیانیه ای خشونت‌ها در استان راخین میانمار را محکوم و از دولت این کشور خواستند فورا در جهت کاهش درگیری‌ها اقدام کند.

در این بیانیه از دولت میانمار خواسته شده شرایط را برای بازگشت بدون تبعیض ده‌ها هزار مسلمان آواره روهینگیا فراهم کند.شورای امنیت همچنین از دولت میانمار خواسته است برای برقراری دوباره نظم و امنیت در این منطقه، حفاظت از جان شهروندان و بازگرداندن ثبات به اوضاع اقتصادی-اجتماعی تلاش کند.

شورای امنیت همچنین از بنگلادش برای فراهم کردن شرایط اسکان آوارگان و کمک به آنها قدردانی کرده است.بیانیه شورای امنیت سازمان ملل بعد از آن منتشر شد که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در اظهاراتی تند گفت مسلمانان روهینگیا با یک "فاجعه" انسانی در میانمار روبرو هستند.


ارسال نظر

  • ببر مازندران

    میانمارو رها کن فکری به حال ما کن

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد