گوناگون

«اردوغان» ماه آینده میلادی به ازبکستان سفر می‌کند

پارسینه: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ماه می‌سال جاری میلادی به ازبکستان سفر می‌کند.

در چارچوب این سفر طرفین همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری و همچنین اجرای توافق‌نامه‌های امضا شده در چارچوب سفر «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به ترکیه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

۲ طرف در سال‌های اخیر همکاری‌های خود را به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت کردند و این موضوع پس از سفر رئیس جمهور ازبکستان به ترکیه بیشتر مشاهده شد.

در چارچوب سفری که در پایان ماه اکتبر سال گذشته میلادی انجام گرفت، توافق‌هایی مبنی بر اجرای طرح‌های بزرگ مشترک در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، بانکی و مالی، حمل و نقلی و گردشگری به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به دست آمد.

علاوه بر این، رؤسای جمهور ۲ کشور اظهار داشتند که قصد دارند در آینده نزدیک مبادلات بازرگانی دوجانبه را به ۳ یا ۴ میلیارد دلار در سال برسانند.

در نشست آینده کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری‌های اقتصادی تاریخ دقیق و دستور کار سفر «رجب طیب اردوغان» به ازبکستان بررسی شود.

هم اکنون ترکیه یکی از مهمترین همکاران ازبکستان است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ ۱۶ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۴ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد