گوناگون

احیای محیط زیست همراه با ازدواج مسلمانان در اندونزی


به گزارش سرویس دینی جام نیوز، هر مسلمان اندونزیایی در مراسم ازدواج خود یک اصله نهال را برای کمک به طبیعت در حال تخریب این کشور می کارد.


با توجه به اهمیت ازدواج و محیط زیست در اسلام، هر مسلمان اندونزیایی برای کمک به طبیعت در حال ویران این کشور در مراسم ازدواج خود یک اصله نهال را به نشانه توجه اسلام به محیط زیست می کارد.


دولت اندونزی از سالها پیش وضعیت محیط زیست را در حال بحران اعلام کرد و در این باره هشدار داده است.


بیش از 120هکتار از جنگل های کشور در جنوب شرقی آسیا بر اثر آتش سوزی های گسترده نابود شده است.


از همین رو مسلمانان اندونزی برای کمک به طبیعت در برنامه ای سمبولیک تصمیم گرفتند از کمک رسانی خود به محیط زیست و توجه به آن، دولت را مطمئن سازند.


به این ترتیب سند ازدواج مسلمانان به قید کاشت دو نهال به طور رسمی صادر می شود.


به اظهار مقامات دینی، این اقدام باعث می شود تا حساسیت های دولت نسبت به محیط زیست پاسخ داده شود و شهروندان نسبت به این بحران توجه داشته باشند.


بنابر این گزارش، هر اصله درخت در خانه زوج تازه ازدواج کرده کاشته می شود و یکی از مسئولان برآورد کرده است که در هر ماه 2000 نهال کاشته خواهد شد.


ابتکارهای هیئت های اسلامی اندونزی در هر زمینه ای بالاترین کمک به سیاست های اتخاذی این کشور به شمار می رود.


در این باره وزارت محیط زیست اندونزی قراردادی را با شورای علمای مسلمان این کشور منعقد کرده است و تمهیداتی را در قبال این ابتکار به آنها ارائه می دهد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد