گوناگون

ویدیویی زیرخاکی از انفجار هولناک بمب اتم در اقیانوس آرام + فیلم

ویدیویی زیرخاکی از انفجار هولناک بمب اتم در اقیانوس آرام + فیلم

این آزمایش در ۱۶ می ۱۹۵۸ در نزدیکی جزایر مارشال در اقیانوس آرام انجام شد.

به گزارش پارسینه؛ این بمب اتم دارای قدرت انفجاری ۹ کیلوتن یا حدود دو سوم بمبی بود که بر روی هیروشیما انداخته شد، و در عین حال به طور قابل توجهی کوچک‌تر و فشرده‌تر از بمب “پسر کوچک” بود.

این آزمایش در ۱۶ می ۱۹۵۸ در نزدیکی جزایر مارشال در اقیانوس آرام بود. در طول سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۸، آمریکا یک دوره آزمایش هسته‌ای شدید را پشت سر گذاشت. طی این دوره، ۶۷ آزمایش بمب هیدروژنی انجام شد که شامل ۲۳ آزمایش روی جزیره مرجانی بیکینی در جزایر مارشال اقیانوس آرام جنوبی بود. 

طبق گزارش ساینتیفیک امریکن، نرخ بروز سرطان در این منطقه بسیار بالا (حدود دو برابر نرخ طبیعی) است و هنوز پس از گذشت ۶۰ سال، سطح استرانسیم در این جزایر به شدت بالا است.

این آزمایش‌ها علاوه بر اینکه بسیاری از موجودات دریایی و پرندگان را از بین بردند، منجر به شیوع گسترده بیماری، سقط جنین و خالی از سکنه شدن این جزایر شدند. بسیاری از جوامع آواره شدند، از سرزمین اجدادی خود جدا و مجبور شدند زندگی جدید را در جزایری ناآشنا آغاز کنند.

 

حجم ویدیو: 3.69M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد