گوناگون

تکرار احمدی نژاد ۸۴ با کاندیدای جدید آیت الله مصباح؟

تکرار احمدی نژاد 84 با کاندیدای جدید آیت الله مصباح؟

پارسینه: حالا هر چند تاریخ مصرف محمود احمدی نژاد به سر آمده ولی آن شیوه در ذهن مصباح یزدی رنگ کهنگی نگرفته و نوبت کامران...

پارسینه - علی حسنلو : "اطاعت از رئیس جمهور، اطاعت از خداست" این جمله ای بود که ایت الله مصباح یزدی در رثای محمود احمدی نژاد گفت. آن هم در دورانی که رابطه این دو بسیار معروف بود و برخی آن را رابطه مرید و مراد می دانستند. در همین راستا تیم مصباحیه هر چه در توان داشتند برای حمایت از محمود احمدی نزاد صرف کردند.


صحبت های مصباح در اولین‌ دیدار خود پس‌ از انتخابات با احمدی‌نژاد کاملا نشان می دهد که این رابطه در آن زمان چه قوتی داشته است: «خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینه‌ انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دوره‌ خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم. عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر (عج) یار ملت‌ ایران‌ بود که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافت‌ و تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخه‌ الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در جامعه‌ ما دمیده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقه‌ بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ ا سلامی‌ ظهور یافته، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام (ص) تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبه‌ کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر (عج) تحقق‌ خواهد یافت.»

اما این رابطه حسنه آیت الله و رییس جمهور ماندگار نشد و بر همین اساس فتوای آیت الله درباره احمدی نژاد تغییر شدیدی کرد: اگر حمایت از احمدی نژاد مستلزم ترویج مشایی شود این حمایت حرام است.

حالا این دوستی از بین رفته و آیت الله مصباح به سراغ مرید سر به زیرتری رفته تا خواسته های او را بهتر و بیشتر پیاده کند. کامران باقری لنکرانی کسی است که این روزها به عنوان نامزد نهایی گروهی معرفی می شود که رهبر معنوی خود را آیت الله مصباح می دانند.


در هر حال یکی از اصلی ترین حمله های تیم مصباح به سمت هاشمی رفسنجانی، استفاده از محمود احمدی نژاد برای این جبهه گیری ها بود که در مناظره میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد به اوج خود رسید.

حالا هر چند تاریخ مصرف محمود احمدی نژاد به سر آمده ولی آن شیوه در ذهن مصباح یزدی رنگ کهنگی نگرفته و نوبت کامران باقری لنکرانی است که آتش توپخانه خود را به سمت هاشمی رفسنجانی فعال کند. وزیر بهداشت اسبق احمدی نژاد در سخنرانی های انتخاباتی خود باز به رسم پیشین رییس پیشینش به هاشمی می تازد و سعی می کند چهره ضدهاشمی را برای خود پررنگ کند تا تجربه ای که احمدی نژاد در این نوع رقابت داشت را تکرار کرده و پیروز میدان شود.


"مردم به آقای هاشمی رای نخواهند داد چرا که ملت ما ایشان را تجربه کرده است و دیگر تجربه نخواهد کرد"، "مردم ایران به هرکس رأی بدهند به هاشمی رفسنجانی رای نمی‌دهند"، "توصیه کسانی که میگویند 'نمیگویم نمی آیم' برقراری ارتباط با آمریکا است" و ... تیترهایی است که از سخنرانی های مختلف کاندیدای جبهه پایداری منتشر می شود که نشانگر تکرار سناریوی قدیمی این گروه است.

ولی آیا میدان امروز همان میدان سال 84 است؟ آیا این نوع شعارها هنوز تاریخ مصرف دارند؟ مردم گوش هایشان منتظر شنیدن چنین سخنانی است؟ این ها سوالاتی است که صندوق رای به آن پاسخ خواهد داد آن هم در صورتی که هاشمی رفسنجانی به میدان بیاید و باقری لنکرانی هم در این سیل کاندیداها به چشم بیاید.

ارسال نظر

  • حسن

    به آقای مصباح بگوئید این بار باید تائیدیه کتبی مبنی بر خوب بودن ایشان و تائید امام زمان بدهد که بعدا تکذیب نشود

  • محمد

    مه فشاند نور و......

  • شخص

    حرف خنده دارو البته گریه آور این تحلیل بیشتر از همه خواندنیست آنجا که افاضه فرموده اید آیت الله مصباح رقیب سرسختی در ساختار قدرت چون آیت الله رفسنجانی می بیند/ سوال اینجاست که اصلا آیت الله مصباح خود را در کدام یک از مناصب این ساختار قدرتی که ذکر کرده اید قرار داده و اکنون باید نگران آن باشد؟ اصلا دعوای آیت الله مصباح با هاشمی یک تخاصم شخصی و عناد نسبت به شخص هاشمی است؟!!! با فرض اینکه جناب لنکرانی به ریاست جمهوری برسند می شود بگویید آیت الله مصباح در ساختار قدرت چه ترقی خواهد کرد که پس از انتخاب احمدی نژاد هم آن جهش شامل حالش شده بود؟

  • ناشناس

    مردم سيلي محكمي خواهند زد تاريخ مصرف افراطيون كه كشور ومردم را به قهقرا كشيدند تمام شده .

  • علی

    منصبی که مصباح دنبال آن است فعلا پر است ولی بالاخره عمر سرآمدنی است و روزی این صندلی خالی می شود ... مصباح به روزهای خالی این صندلی پر فکر می کند

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد