گوناگون

داستان های تکراری نیمکت قرمز

داستان های تکراری نیمکت قرمز

پارسینه: بازهم لیگ برتر فوتبال تمام شد و داستان هرساله انتخاب سرمربی گری پرسپولیس از سر گرفته شد. داستانی تکراری با...


پارسینه-گروه ورزش: بازهم لیگ برتر فوتبال تمام شد و داستان هرساله انتخاب سرمربی گری پرسپولیس از سر گرفته شد. داستانی تکراری با شخصیت های مشابه که هرسال به طور متناوب تکرار می شود و در آخر هم با پایانی یکسان خاتمه پیدا می کند. بهتر است ابتدا با شخصیت های ثابت دستان آنا شویم.


1. حمید درخشان، بازیکن سال های دور پرسپولیس که سال های سال است پس از برکناری مربی وقت این تیم نامش بر سر زبان ها می افتد و در پایان هم سر از تیم دیگری در می آورد.البته درخشان دو دوره در پرسپولیس سرمربی گری را تجربه کرده. اما پس از سال 76 که از این تیم کنار گذاشته شد در آرزوی بازگشت به این تیم است.

2. محمد مایلی کهن، یا به قول علی پروین همان ممد مایلی خودمان. بازیکن سال های دور سرخپوشان پایتخت که کارنامه درخشانی در رده ملی دارد. مایلی کهن اما سال های آزگار است که حسرت نشستن روی نیمکت مربی گری پرسپولیس را می خورد. او طی این سال ها رفت و آمد اغلب هم دوره ای ها و حتی شاگردانش را هم در تیم محبوب خود را دیده اما هیچ گاه راهی نیافته تا خودش هم سرمربی پرسپولیس شود.

3. افشین پیروانی، مدافع آخر سال های نه چندان دور تیم ملی و قرمزپوشان. پیروانی پس از چند دوره مربی گری در پرسپولیس، نشستن روی نیمکت این تیم را هم تجربه کرد اما با کسب نتایج نه چندان خوب از کار برکنار شد. پیروانی هم پس از آن دوره به جمع درخشان و مایلی کهن پیوست تا هربار پس از برکناری سرمربی پرسپولیس نامش بر سر زبان ها بیفتد. گرچه در سری 2013 این داستان پیروانی نقشی جدید دارد و نمی تواند جزء کاندیدها باشد.

4. علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و آسیا و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران. دایی که پس از ناکامی در تیم ملی مدت ها به حاشیه رفته بود و از مستطیل سبز و هیاهویش فاصله گرفته بود بار دیگر با درخواست حبیب کاشانی روی نیمکت پرسپولیس نشست. دایی اما پس از کسب دو مقام جام قهرمانی در جام حذفی از پرسپولیس رفت. ماجرای رفتن یا به عبارتی کنار گذاشتن دایی سر و صدای زیادی در فوتبال ایران به پا کرد که دایی را به مولفه ای برای اعتراض تبدیل کرد. پس از آن هم دایی به راه آهن رفت و هرزمان که سرخپوشان پایتخت بد نتیجه می گرفت زمزمه هایی مبنی بر بازگشت او به این تیم مطرح می شد.

کاراکتر های داستان که معرفی شدند. می ماند تم اصلی داستان که بسیار هم ساده است.

هرسال پس از ناکامی سرمربی پرسپولیس و مطرح شدن احتمال برکناری او، این شخصیت ها به سرعت وارد میدان می شوند. گزینه های نمادینی که همواره آماده اند تا تنور رقابت تصدی پست سرمربی گری پرسپولیس را گرم کنند. بدون هیچ چشمداشتی و تنها به امید اینکه شاید یک بار هم این داستان پایان دیگری داشته باشد. حال پایان همیشگی داستان چیست ؟

پایان ثابت داستان انتخاب سرمربی پرسپولیس اینگونه است. به عبارت دیگر پیدا کردن نام سرمربی پرسپولیس از بین کاندید ها به این صورت است:

اول از همه با کمال احترام نام محمد مایلی کهن و حمید درخشان را کنار می گذاریم. افشین پیروانی هم که از ابتدای گزارش عذرش موجه بود! علی دایی هم اعلام کرده که در راه آهن ماندنی است.

اگر با حذف این عزیزان نام دیگری در لیست ماند شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس دارد. اگر هم نامی باقی نماند که باید منتظر آمدن هر مربی ای باشیم. چه داخلی و چه خارجی.

اکنون هم این طور که به نظر می رسد با شرایط فوق و داستان ثابت و همیشگی نزدیک ترین گزینه به نیمکت پرسپولیس می تواند زلاتکو کرانچار کروات باشد. شانس کرانچار در حالی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس بیشتر می شود که زمزمه هایی از رایزنی سپاهانی ها با مربیان لیگ برتری به گوش می رسد. نام هایی مانند منصور ابراهیم زاده که اتفاقا فاصله زیادی هم با نیمکت سپاهان ندارند. همین روزهاست که ابراهیم زاده مقصد نهایی خود را مشخص کند و اگر مقصدش سپاهان باشد به احتمال فراوان باید کرانچار را پرسپولیسی بدانیم.


در پایان بازهم تشکر می کنیم از شخصیت های ثابت استان که همواره نقش تاثیر گذاری در داستان داشته و نقش خود را با جدیت تمام دنبال می کنند.به طوری که هرسال واقعی تر از گذشته به نظر می رسد و هواداران را بااشتیاق تمام، به دنبال کردن ماجرا ترغیب می کنند!

ارسال نظر

  • امیر

    بهترین روش انتخاب سر مربی انتخاب چند نامزد و اینترنتی نظر خواهی کردن است

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد