گوناگون

جلیلی:دولت "پیشرف، عدالت و مقاومت" تشکیل می دهم

پارسینه: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی، دولت پشرفت، عدالت و مقاومت را تشکیل می دهد.

دکتر "سعید جلیلی" که در ترکیه با این روزنامه گفتگو کرده عنوان داشت که از تجربیات خود در مذاکره با کشورهای 1+5 استفاده می کند و با اتخاذ سیاست مقاومت در برابر خواسته های غرب فعالیت خواهد کرد.

گفتگوی جلیلی با فایننشال تایمز شامل دو بخش انتخابات ریاست جمهوری و مواضع دبیر شورای عالی امنیت ملی و پرونده هسته ای می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که برای مذاکره با "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ترکیه رفته بود در خصوص مذاکرات خود گفت : موضوعی که امروز مطرح است به رسمیت شناختن حق ایران برای غنی سازی اورانیوم چه پنج درصد و چه 20 درصدتحت قوانین ان پی تی است. پس از به رسمیت شناخته شدن این حق ما درباره موارد دیگر گفتگو می کنیم.

جلیلی همچنین با تاکید بر اینکه اورانیوم 20 درصد غنی شده در ایران به خارج از کشور منتقل نمی شود گفت : ما این اورانیوم را غنی نکرده ایم تا به خرج از کشور بفرستیم بلکه آن را برای مصارف پژشکی و تامین نیازهای مردم خود غنی کرده ایم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه با اشاره به این که امکان پیش دشتی در قبال تحریم های اعمال شده علیه ایران از سوی غرب وجود دارد گفت : به عنوان یک رئیس جمهور سیاست پیشرفت، عدالت و مقاومت را در پیش خواهم گرفت.

فایننشال تایمز با اشاره به اینکه این نخستین مصاحبه جلیلی از زمان اعلام نامزدی او در انتخبات ریاست جمهوری ایران است می نویسد : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سخنان خود گفت : اعتقاد من این است که اگر ما به مذهب و شاخصه های داخلی خود اتکا کنیم ظرفیت ما برای ادامه راه پیشرفت افزایش پیدا کرده و مقاومت بیشتری در برابر خواسته های غرب از خود نشان می هیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادمه سخنان خود بر این موضع جمهوری اسلامی تاکید کرد که غرب تنها با مشاهده مقاومت از سوی ایران حاضر به مصالحه با تهران می شود.

فایننشال تایمز در ادامه با اشاره به اینکه جلیلی از جانبازان جنگ تحمیلی است می نویسد : نامزد شدن جلیلی در انتخابات بلافاصه مورد توجه داخلی و خارجی قرار گرفت و برخی از نامزدهای اصول گرا آمادگی خود را برای کنار کشیدن از رقابت های ریاست جمهوری به نفع او اعلام کردند.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه رقایبت اصی در انتخابات پیش رو بین جلیلی و هاشمی رفسنجانی خواهد بود می نویسد : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه مصاحبه خود از رویکرد ایران در سال های های گذشته در خصوص پرونده هسته ای دفاع کرد و گفت : این رویکرد موجب پیشرفت خواهد شد . به طور طبیعی اگر رویکرد دیگری در این موضوع بروز کند ما بطور جدی از رویکرد خود دفاع کرده و از رویکرد جدید انتقاد می کنیم اما پیش از این کار ما باید ببنیم که چه رویکردی اتخاذ می شود.

فایننشال تایمز در این بخش از مصاحبه خود نام هاشمی رفسنجانی را در پرانتز آورده و این طور تحلیل کرده که ممکن است رویکرد دیگری در مورد پرونده هسته ای از سوی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد