گوناگون

"افشاگری احمدی‌نژاد باعث انصراف علی لاریجانی از ریاست‌جمهوری شد"

"افشاگری احمدی‌نژاد باعث انصراف علی لاریجانی از ریاست‌جمهوری شد"

پارسینه: برنامه‌ی تحلیل سیاسی با عنوان Inside Story که...

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی پارسینه ، برنامه‌ی تحلیل سیاسی با عنوان Inside Story که از شبکه‌ی الجزیره انگلیسی پخش می‌شود، به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ایران و رد صلاحیت‌ها پرداخته است.

در این برنامه صادق زیباکلام (استاد دانشگاه تهران)، قنبر نادری (همکار روزنامه کیهان و مقیم لندن)، و گلنوش نیک‌نژاد (روزنامه‌نگار مقیم خارج) با مجری برنامه صحبت کردند.



در قسمتی از برنامه، مجری نظر صادق زیباکلام را در مورد تهدیدهای احمدی‌نژاد به افشاگری می‌پرسد. مجری می‌گوید: «احمدی نژاد اعلام کرده بود که اگر مشایی تایید نشود اسنادی را افشا می‌کند و برخی را لو می دهد. حال که چنین کاری را انجام نداده، آیا بدین معنی نیست که بلوف می‌زند؟ به طور مثال در مورد خانواده‌ی لاریجانی که نتوانست کاری انجام دهد و افشاگری‌اش بی‌حاصل بود؟»

صادق زیبا کلام در پاسخ می‌گوید: «نه! دیوید! من با شما مخالفم! افشاگری احمدی‌نژاد بی‌فایده نبود. چون اقدامی که کرد باعث شد ضربه زیادی به خاندان لاریجانی وارد کرد. من معتقدم که علی لاریجانی تصمیم جدی داشت که به انتخابات ریاست جمهوری وارد شود و کاری که احمدی نژاد کرد باعث شد که از تصمیمش منصرف شود.»

همچنین به گزارش پارسینه، قنبر نادری که به عنوان روزنامه نگار کیهان بین‌الملل معرفی می‌شود در این برنامه به دفاع از «سعید جلیلی» می‌پردازد و وی را رئیس‌جمهور مناسب برای آینده‌ی ایران معرفی می‌کند. نادری با انتقاد از باقر قالیباف می‌گوید: «من دنبال کسی مانند قالیباف نیستند که پارک و جاده و مکان تفریحی بسازد، بلکه کسی را می‌خواهند که بتواند با غرب صحبت کند، و با غرب ارتباط برقرار کند و مسائل را حل کند.»

این سخنان با واکنش و مخالفت صادق زیباکلام روبرو می‌شود. وی در پاسخ به نادری می‌گوید که:‌ «سعید جلیلی در طول سه-چهار سال گذشته مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای بوده است ولی هیچ دستاوردی نداشته است.»

ارسال نظر

  • ناشناس

    هیچ دستاوردی نداشته؟!
    پیشنهاد سه کشور در خرداد 1384:
    تعهدات ایران: تا زمانی که ایران نتواند تضمین قطعی برای صلح آمیز بودن فعالیت هایش بده، حق داشتن "چرخه سوخت" را هم ندارد... . یعنی هــــــرگــــــز.
    تعهد آنها: در عوض آنها متعهد شدند که در زمینه حمل و نقل، توریسم، کشاورزی، فروش هواپیما و بـــــــدتــــــــر از همـــــــــه، حمایت از دانشمندان هسته ای ایران که در اثر تعلیق بیکار شده اند، با ما همکاری کنند!!!!
    اونموقع تعلیق غنی سازی پیش شرط مذاکرات بود.
    الآن پذیرش حق غنی سازی ایران، پیش فرض مذاکرات است.

  • مصطفی

    البته محصولی از پایداری هم شریک تخریب لاریجانی بود

  • ناشناس

    jalili gozineye ahmadine
    shak nakon.jade.

  • رضا

    جالب بود

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد