گوناگون

ولایتی:قول مي‌دهم مسئله هسته‌اي را با حفظ حقوق ايران حل کنم

پارسینه: کانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: قول مي‌دهم مسئله هسته‌اي را با حفظ حقوق ايران حل خواهم کرد.

برنامه انتخاباتي «با دوربين» که دوشنبه شب با حضور دکتر علي اکبر ولايتي از ساعت 20 از شبکه اول سيما آغاز شده و اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري در ابتداي سخنان خود با بيان اينکه در کنکور سراسري رتبه‌ 49 را کسب کرده بوده، افزود: به همين دليل در هر دانشگاهي در کشور مي‌‌توانستم تحصيل کنم.

وي با بيان اينکه از قبل علاقه به پزشکي اطفال داشتم به خاطر آنکه زمينه عاطفي ‌آن را در خود حس مي‌کردم، افزود: مرحوم دکتر محمد قريب استاد بنده بود و من 3 سال تخصص را زير نظر ايشان بوده ام.

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري يادآور شد: ايشان استاد اخلاق هم بودند و اميدوارم گوشه‌اي از ميراث اخلاقي آن بزرگمرد را بنده داشته باشم.

استاد تمام دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به اينکه بعد از تخصص، براي گذراندن دوره فوق تخصصي عفوني اطفال به آمريکا رفتم و استادم يکي از اساتيد مشهور آمريکا بود، افزود: بعد از برگشتم به عنوان کادر علمي دانشگاه علوم پزشکي وارد خدمت شدم.

از سال 53 تاکنون سابقه 39 ساله تدريس در دانشگاه را دارم و در حال حاضر استاد تمام و استاد ممتاز پايه 30 دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي هستم.مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با بيان اينکه در طول دوره 16 ساله ام در وزارت خارجه، اين وزارتخانه را از زير صفر به آنجا رساندم که ديپلماسي جنگ و مذاکرات صلح را اداره کرد، افزود: امام در بياناتشان گلايه اي دارند از وزارت خارجه از جمله اينکه به طور متوسط هر 5 ماه يک وزير داشت اما بنده که آمدم 16 سال در وزارتخانه بود.ولايتي با اشاره به موارد بالا و تجربيات خود گفت: کاري که امروز در رابطه با تحريم‌ها و هسته‌اي و... داريم سخت‌تر از ديپلماسي در دوره جنگ و قطعنامه 598 نيست و من مي‌دانم که چگونه بايد با اين موارد کار کرد.

وزير خارجه با سابقه کشورمان همچنين با متذکر شدن اين نکته که يک ديپلماسي بسيار پيچيده و ظريف در جنگ و در جريان قطعنامه 598 و قرارداد 1975 را عملياتي کرديم، افزود: ديپلماسي ما شبيه کوه يخ بود که بخشي از آن آشکار و بخشي هم به صورت پنهاني انجام مي‌شد.

و موجب شد ما عملاً پيروز شويم.وي با تصريح بر اين نکته که به مردم قول مي‌دهم که مسئله هسته‌اي را با حفظ حقوق ايران حل خواهم کرد، با ذکر چند مثال اظهار داشت: من در آن زمان روابط بسيار نزديکي با سران برخي کشورها از جمله رهبر چين و دبيرکل حزب کمونيست شوروي و برخي ديگر داشتم.


منبع:ابتکار

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد