گوناگون

بهار/ «عارف» به‌نظر «خاتمي»‌تمكين‌مي‌كند

پارسینه: هواداران محمدرضا عارف و حسن روحانی منتظر بودنددیروز نتیجه ائتلاف این دو نامزد اعلام شود، اما به‌جای اعلام نتیجه ائتلاف، شایعاتی مبنی بر از‌بین‌رفتن امکان ائتلاف به‌دلیل «برخی بداخلاقی»ها در فضای رسانه‌ای منتشر شد. حسن رسولی، سخنگوی ستاد محمدرضا عارف، به بهار خبر داد که ستاد محمدرضا عارف به نتیجه ائتلاف پایبند و منتظر اعلام نظر محمد خاتمی درباره ائتلاف است.

حسن رسولی درباره شایعات منتشر‌شده درباره به‌هم‌خوردن شرایط ائتلاف به بهار گفت: «مجموعه خبر‌هایی که در رسانه‌ها، به‌صورت صحیح یا غلط منتشر شده، مربوط به این سوال است که آقایان دکتر عارف و دکتر روحانی در روزهای باقیمانده تا آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت؟» او به‌عنوان سخنگوی ستاد عارف افزود: «دکتر عارف با گفتمان اصلاح‌طلبی و دکتر روحانی با گفتمان اعتدالی، در صحنه انتخابات حضور دارند. این دو نفر و این دو گفتمان در بین دیگر افراد و گفتمان‌های حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری، نزدیکی و همسویی بیشتری با یکدیگر دارند. بر‌این‌اساس ستاد‌های انتخاباتی این دو نامزد به‌صورت هماهنگ خط‌مشی را به ستاد‌های استانی ابلاغ کرده‌اند، تا از تخریب و تقابل یکدیگر، پرهیز شود.»
رسولی خطاب به هواداران این دو نامزد انتخاباتی افزود: «همان‌طور که در مناظره آخر دیدید همراهی و همگرایی قابل‌قبولی بین آقایان عارف و روحانی و تبعا بین ستادهای این دو در سراسر کشور برقرار است. ما به این تفاهم و توافق پایبندیم و هر نوع تخریب و تقابلی که با پوشش نام ستاد آقای دکتر عارف صورت بگیرد، قطعا متعلق به حوزه رقیب یا ناشی از توجیه نبودن هواداران است.»
رسولی درباره لزوم ائتلاف در شرایط فعلی کشور گفت: «سال 84 و سال 88 تنوع و تکثر نامزد‌های متعلق به دو گفتمان اصلاح‌طلبی و اعتدال، یکی از عوامل شکست به حساب آمد. ائتلاف مطالبه اصلی هواداران این دو نوع گفتمان است. خصوصا اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان از ما می‌خواهند به‌گونه‌ای رفتار کنیم که تجربه تلخ 84 و 88 در انتخابات 92 تکرار نشود. این مطالبه در جامعه، مطالبه‌ای ملموس است و هر دو ستاد این واقعیت را قبول دارند.» حسن رسولی درباره چگونگی پاسخگویی به این مطالبه گفت: «ائتلاف خواسته ملی و اجتماعی، مردم از هر دو ستاد و هر دو نامزد است. برای پاسخ به این خواسته، آقای دکتر عارف کما‌فی‌السابق به هر تصمیمی که توسط آقای خاتمی با بهره‌گیری از سازوکار‌های مورد نظر او در این زمینه حاصل شود، تمکین می‌کند.» رسولی در ادامه افزود: «شفاهی شنیدم که دکتر روحانی نیز سازوکار تصمیم‌سازی آقای خاتمی را قبول دارد. البته ما در ستاد دکتر عارف به صورت کتبی به آقای خاتمی تعهد داده‌ایم که از نتیجه تصمیم او برای ائتلاف پیروی کنیم.»
سخنگوی ستاد عارف اعلام کرد: «آقای دکتر عارف و اعضای ستاد او بر این قول و قرار پایبند هستند؛ اما فضای رسانه‌ای را که به صورت نابرابر سازمان رای آقای دکتر عارف را هدف قرار داده و آگاهانه یا نا‌آگاهانه به دنبال ایجاد تردید و کم‌تحرکی است به‌ رسمیت نمی‌شناسیم.» رسولی درباره بعضی شایعاتی که به ستاد حسن روحانی منتسب می‌شود، گفت: «دوستان ما در ستاد دکتر روحانی به ما گفته‌اند چنانچه چنین حرکاتی در جامعه مشاهده شود، متعلق به اتاق فکر ستاد دکتر روحانی نیست. تمام این فضا‌سازی رسانه‌ای، چه نشات گرفته از اقدام هواداران توجیه نشده باشد، چه متاثر از طراحی جریان رقیب این دو گفتمان، یعنی گفتمان اصولگرايی، نتیجه‌ای جز رخوت، بی‌انگیزگی و بی‌تحرکی در انتخابات ندارد.» رسولی تصریح کرد: «ما خواهان فعالیت دوستانمان در هر دو ستاد در سراسر کشور هستیم و نباید با ایجاد حاشیه فرصت‌سوزی کنیم.» حسن رسولی افزود: «خواسته دکتر عارف افزایش مشارکت در انتخابات است و او بارها گفته که تنها رقیبش عدم شرکت در انتخابات است.» رسولی درباره تمکین ستاد محمدرضا عارف از تصمیم محمد خاتمی گفت: «من به عنوان سخنگوی ستاد آقای عارف امیدوارم حاصل رای‌زنی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آقای خاتمی، دکتر عارف باشد. اما ما در این ستاد از تصمیم آقای خاتمی تمکین می‌کنیم.» حسن رسولی در پایان گفت: «هر نوع خبری مبنی بر اعلام نتیجه ائتلاف تا ساعت 6:40 عصر، یکشنبه، 19 خرداد است، توسط هر مرجع رسانه‌ای یا غیررسانه‌ای یا هر مسئولی از هر ستادی، به صورت رسمی توسط من تکذیب می‌شود. ما در ستاد دکتر عارف منتظر اعلام نظر آقای خاتمی هستیم.»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد