گوناگون

پافشاری «بقایی» در محکوم کردن نمایندگان مجلس

بهار: دیگر دعوا، دعوای مجلس با معاون اجرایی رییس‌جمهوری دهم نیست. بقایی دعوا را از زمین مجلس به قوه‌قضاییه کشانده است. هرچند همان روزهایی که دعوای بین مجلس و معاون اجرایی رییس‌جمهوری سر سفر خانواده بقایی به نیویورک بالاگرفته بود، بقایی تهدید کرده بود که از کمیسیون اصل 90 مجلس به قوه‌قضاییه شکایت می‌کند.

اما این تهدید تا دیروز جدی گرفته نمی‌شد تا این‌که برگ تازه‌ای از تهدیدات رو شد، آن هم توسط وکیل بقایی. او خبر داد بقایی از سه نماینده مجلسی که گفته بودند او با خانواده‌اش در آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک رییس‌جمهوری را همراهی کرده بودند، شکایت کرده است. سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، از پرسروصدا‌ترین سفرهای او در طول دوران ریاست‌جمهوری او بود. این سفر آن‌قدر حاشیه‌ساز بود که کمیسیون اصل 90 مجلس بررسی آن را برعهده بگیرد.

یکی از آن حاشیه‌ها تعداد همراهان احمدی‌نژاد در این سفر بود. این کمیسیون در بررسی همراهان صدنفره رییس هیات دولت دهم، متوجه شد پاسپورت‌های فرزند و همسر بقایی نیز مانند دیگر همراهان رییس‌ جمهوری مهر خروج خورده و ویزای آمریکا دارد. به همین دلیل نام آن‌ها را هم به عنوان همراهان رییس‌جمهوری از تریبون مجلس قرائت کردند. این در حالی است که گویا در آخرین ساعات انجام این سفر خانواده بقایی از این سفر انصراف داده‌اند.

همین امر نیز سبب شد معاون اجرایی رییس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گزارش کمیسیون اصل 90 را دروغ محض بخواند و از این کمیسیون به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه‌قضاییه شکایت کند؛ شکایتی که کمیسیون اصل 90 ترجیح می‌دهد به آن پاسخی ندهد. اما سکوت مجلس باعث نشد بقایی و وکیلش از خیر پیگیری جدی این شکایت بگذرند. دیروز وکیل بقایی خبر داد که این پرونده را با اتهام نشر اکاذیب در قوه‌قضاییه مطرح کرده‌ایم و از بعد انتظامی هم پرونده‌ای را در هیات رسیدگی به تخلفات نمایندگان مطرح کرده‌ایم. حال کمیسیون اصل 90 ناچار است که با تمام مدارکش به قوه قضاییه برود تا ثابت کند دروغ نگفته و بقایی‌ها از گیت تشریفات فرودگاه رد شده‌اند.

هرچند با شناختی که از اطرافیان احمدی‌نژاد به‌وجودآمده می‌توان انتظار داشت بقایی در دادگاه اسنادی رو کند که نشان دهد خانواده‌اش، حتی اگر از گیت هم رد شده باشند، اما سوار هواپیما نشده‌اند.

علی‌اصغر حسینی، وکیل بقایی می‌گوید: «به دلیل این‌که رییس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 حتی پس از تکذیب موکلم، در مصاحبه‌هایی نام فرزند و همسرش را بردند، به اتهام نشر اکاذیب از سه تن از نمایندگان شکایت کردیم.» این سه نماینده مصطفی افضلی‌فرد، محمد‌علی پورمختار و نادر قاضی‌پور هستند؛ نماینده‌هایی که معترض به تعداد همراهان رییس‌جمهوری بودند و نام بخشی از همراهان او از جمله همسر و فرزند بقایی را جزو مسافران نیویورک اعلام
کرده بودند.

به گفته حسینی، دو پرونده مجزا برای این سه نماینده تشکیل شده است؛ پرونده‌ای در قوه‌قضاییه و پرونده‌ای در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان. شاید از نظر همراهان رییس‌جمهوری در سفری با بیش از صد مسافر، دو نفر بیشتر یا کمتر فرقی نداشته باشد. اما اصرار کمیسیون اصل 90 بر بررسی این سفر باعث شده، بعضی از همراهان رییس‌جمهوری برای کم کردن حتی دو نفر از این فهرست صد‌نفره، به قوه‌قضاییه شکایت کنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد