گوناگون

قانون/چرا خاتمی غایب بود؟

قانون: مثل پدري كه پسرش را داماد كرد ولي عكس يادگاري با او نگرفت ، ديروز و پريروز جايش در مراسم تنفيذ و تحليف حسن روحاني خالي بود.

هنوز مردم به ياد دارند كه روحاني در برنامه هاي تلويزيوني خود چگونه با افتخار از سيد محمد خاتمي ياد مي كرد.

رئيس جمهور بعد از پيروزي در انتخابات نيز بارها از حمايت هاي هاشمي رفسنجاني و خاتمي تقدير و تشكر كرد.

با اين حال جاي خاتمي در مراسم تحليف ديروز خالي بود. حضور شخصيت هاي غير حقوقي در مراسم تحليف به اعتبار دعوت از آنان از سوي رئيس جمهور منتخب به عنوان مهمانان ويژه وي صورت مي‌گيرد. پيش از اين مسئولان مجلس گفته بودند كه برنامه اي براي دعوت از سيد محمد خاتمي ندارند.

اما اگر رئيس جمهور منتخب وي را در فهرست مهمانان ويژه خود براي مراسم تحليف قرار دهد، رئيس جمهور اسبق مي تواند در مجلس حضور پيدا كند. اما دكتر روحاني نهايتا ، ملاحظه فشارهاي ناپيدا و حملات افراطيون تندرو را كرد و از سيد محمد خاتمي دعوت نكرد. تا جايي كه صداي صادق زيباكلام استاد دانشگاه و حامي پروپاقرص را هم در آورد.

وي ديروز به «قانون» گفت: نكته اي چشمگير در رابطه با مراسم تحلیف غیبت محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران بود.عدم حضور خاتمی در میان تمامی مدعوین و مهمانان مراسم بسیار پررنگ جلوه می کرد.این چشمگیر بودن عدم حضور را نمی توان تنها از بابت این که خاتمی یکی از موثرترین افراد برای خلق حماسه 24 خرداد و پیروزی حسن روحانی دانست؛بلکه خاتمی یک چهره جهانی است.

ارسال نظر

  • دوست دار سید

    ای غایب ازنظربه خدا میسپارمت

  • آرش

    کسانیکه مانع حضوراولاد زهرا علیهاسلام سیدبزرگوارآقای آقا سیدمحمدخاتمی درمجلس تحلیف ریاست جمهوری شدند درواقع ماهیت خودشانرا نشان دادند وگرنه چیزی ازآن سیدبزرگوارکم نشده است . خداوندیار و یاورش باشد

  • ناشناس

    اعتدال یعنی همین

  • سیدعباس

    خاتمی عزیز دردل حداقل50میلیون ایرانی جاداری ودعاگوی توهستند

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد