گوناگون

اشتون: خشونت‌های مصر را محکوم می‌کنیم

پارسینه: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن کشتار ده‌ها تظاهرکننده در مصر، از همه جناح‌ها خواست از خود خویشتنداری نشان دهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن کشتار ده‌ها تظاهرکننده در مصر، از همه جناح‌ها خواست از خود خویشتنداری نشان دهند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، وی با نگرانی زیاد اوضاع مصر را پیگیری می‌کند.

وی در بیانیه‌ای گفت‌: تقابل و خشونت راه پیش رو برای حل مسائل سیاسی مهم نیست. من کشته و زخمی شدن افراد و تخریب‌های به بار آمده در قاهره و سایر شهرهای مصر را محکوم می‌کنم. من از نیروهای امنیتی مصر می‌خواهم از خود نهایت خویشتنداری را نشان دهند و از شهروندان مصری نیز می‌خواهم از اقدامات تحریک‌آمیز و تشدید تنش‌ها خودداری کنند.

اشتون گفت آینده دموکراتیک مصر به برگزاری گفت‌وگو میان همه آنهایی که به دنبال فائق آمدن بر اختلافات در قالب فرایند فراگیر آشتی سیاسی هستند و نیز تشکیل دولتی غیرنظامی و قدرتمند و نهادهای دموکراتیک کارا هستند، بستگی دارد.

وی تأمین حقوق مربوط به آزادی بیان و آزادی برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز، دفاع از همه شهروندان و ایجاد زمینه مشارکت سیاسی کامل را جزو عناصر مهم و لازم برای حل و فصل مسائل عنوان کرد.

اشتون گفت، همه ‌جناح‌ها باید در زمینه برگزاری منظم تظاهرات و پایان اقدامات تحریک‌آمیز مسئولیت‌پذیر باشند.

لیتوانی نیز به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای جداگانه درباره ناآرامی‌های اخیر مصر شدیدا ابراز نگرانی کرد.

لیناس لینکه ویسیوس، وزیر امور خارجه لیتوانی گفت: در این موقعیت حساس، امتناع از تشدید خشونت‌ها، حل و فصل اختلافات سیاسی از طرق مسالمت‌آمیز و نیز آغاز هر چه سریع‌تر گفت‌وگو میان نیروهای سیاسی اهمیت زیادی دارد.

پیش از این، مایکل مان، سخنگوی رسمی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا نسبت به درگیری‌ها در مصر و انتشار اخباری از کشته و زخمی شدن چند تن بسیار نگران است.

وی خاطرنشان کرد: ما مجددا تاکید می‌کنیم که با خشونت‌ نمی‌توان به راه حلی دست یافت، ما مسئولان مصری را به بشترین حد خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد