گوناگون

سرخو: آقای قالیباف پاسخگو باشید

آرمان : پس از آنکه محمدباقر قالیباف با یک رای بیشتر از محسن ‌هاشمی و به شکلی خاص در شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار انتخاب شد، گروه‌ها و صاحبنظران بسیاری رفتار الهه راستگو در رای به قالیباف را نکوهش کردند.

جدای از اینکه وی به چه کسی رای داد، مساله مورد نقد آنجا بود که راستگو متعهد شده بود تا پس از آنکه با لیست و اعتبار اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شد به گزینه موردنظر اصلاح‌طلبان رای دهد اما برخلاف تعهد خویش و خردجمعی اصلاح‌طلبان که محسن ‌هاشمی را اصلح می‌دانستند، وی به گزینه اصولگرایان رای داد.

با وجود اینکه مدتی است ناظرین سیاسی از این مساله گذشته‌اند، روز گذشته الیاس نادران، نماینده اصولگرای تهران در مجلس گفت: «امیدوارم سایر اصلاح‌طلبان عضو شورای شهر فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی به عمران شهر تهران کمک کنند و از تکرار تجربه شورای شهر اول بپرهیزند و اجازه دهند که قالیباف بهتر از سابق به شهروندان تهرانی خدمت کند.» وی بدون آنکه به رفتار غیرتشکیلاتی و عملکرد خلاف قول و تعهد راستگو اشاره کند، در یک موضع عجیب گفت: «از خانم راستگو که منصفانه در موضوع شهرداری تهران عمل کرد و از هجمه‌های ناجوانمردانه سیاسی نترسید، سپاسگزارم.»

برخی از صاحب‌نظران نسبت به این مساله انتقاد دارند که اصولگرایانی که مدعی اخلاق‌مداری هستند، حالا چه شده که از این رفتار خلاف اخلاق دفاع می‌کنند و از شخصی که خلاف قولش عمل کرده تشکر هم می‌کنند! در این ماجرا عهد و قول راستگو نه‌تنها با سیاسیون اصلاح‌طلب بود بلکه با مردمی بود که به اعتبار نام اصلاح‌طلبی به وی رای دادند اما او به گزینه مقابل رای داد و به‌نظر نمی‌رسد این رفتار را چیزی جز عدم وفای به عهد بتوان نامید.

اگر واقعا آقای نادران و دیگر اصولگرایان، این رای ناپلئونی و آن هم با کسب آرایی به این شکل را پیروزی می‌دانند، شاید این ابراز شادمانی خود بهترین توصیف از روحیات این افراد است. این درحالی است که جایگاه نمایندگی مجلس دارای شأن و منزلتی است که دفاع از بی‌اخلاقی را نمی‌پذیرد.

کارنامه اصلاح‌طلبان نیز نشان می‌دهد که منافع ملی و مردم برایشان چه جایگاهی دارد، طبیعتا اگر روند قانونی و حقوقی مربوطه طی شود و وزارت کشور حکم وی را صادر کند، اصلاح‌طلبان شورا نیز مانند گذشته روی وظایف خود تمرکز خواهند داشت و آنچه از سوی مردمی نمایندگی می‌کنند را به نحو احسن پیگیری خواهند کرد.

به عقیده کارشناسان، نظارت روی عملکرد مالی شهرداری ازجمله وظایف شورای شهر است و مردمی که با رای خود اعضای شورای شهر را انتخاب کرده‌اند انتظار دارند تا این افراد با دقت تمام عملکرد و قراردادهای مالی و عمرانی شهرداری را زیر نظر بگیرند تا شبهه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد. قطعا اصولگرایان واقعی که به شفافیت مالی اعتقاد دارند و پرونده پاکی دارند نیز از نظارت دقیق روی روندهای مالی شهرداری تهران دفاع خواهند کرد.

عضو شورای شهر: قالیباف پاسخ دهد

در این رابطه یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با آرمان گفت: «برای نظارت بر عملکرد شهردار تهران، معاونت نظارت رئیس شورای شهر نیز فعال خواهد شد. هر عضو شورا هم به شخصه می‌تواند روی کار شهرداری نظارت کند».

محسن سرخو با اشاره به لزوم نظارت جدی بر پروژه‌های عمرانی شهر تهران گفت: «مساله طبقه دوم پل صدر از جمله موضوعات جاری است که شهرداری باید درخصوص آن پاسخ دهد. در جلسه رسمی شورا نیز نسبت به این مساله تذکر رسمی دادم که توسط هیات‌رئیسه هم اعلام وصول شد.

این پروژه قرار بود نیمه دوم سال گذشته به بهره‌برداری برسد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است. بنابر شنیده‌های ما یکی از علل تاخیر در اجرای این پروژه کیفیت پایین برخی از قطعات به کار رفته مانند نئوترن‌ها بوده که وارداتی بوده‌اند و از بین رفته‌اند. ضمن اینکه گویا بالابرها هم کیفیت لازم را نداشته‌اند و باعث شده که بعضی از قطعات پیش‌ساخته سقوط کنند. لازم است آقای قالیباف پاسخ دهند که مسئولیت این اتفاقات با کیست؟».

سرخو ادامه داد: «ما از آقای قالیباف انتظار داریم که برای کاهش زحمت مردم شریف تهران، حداقل اعلام کنند که این پروژه چه زمانی به اتمام می‌رسد و علت تاخیر آن تاکنون چه بوده است. لازم است که شهردار تهران درمورد سلامت تجهیزات به کار رفته در این پل نیز توضیحات کافی را به اعضای شورا و مردم تهران ارائه کنند».

ارسال نظر

  • ناشناس

    اگه پل آماده شه ما که جرات نمیکنیم از روش رد شیم

  • مهمان

    مگر اصولگرا اصلا به اصول اخلاقي اعتقاد دارند تا چه برسد به شفافيت مالي؟ اصول اخلاقي كيلو يي چند؟؟؟

  • کارشناس ارشد شهرسازی

    شما را به خدا به داد این تراکم فروشی بی رویه برسید.
    شهر را دارند با سودجوئی تمام از بین میبرند و همه ساکت اند.

    فقط آمار بگیرید در پهنه های مسکونی، چند تا برج ده تا پانزده طبقه ساخته شده است؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد