گوناگون

وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل:ممکن است به پذیرش نوعی معامله ناخواسته با ایران تن دهیم!

پارسینه: ˈنفتالی بنتˈ وزیر اقتصاد و تجارت رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل ممکن است بر خلاف خواسته اش مجبور به پذیرش معامله ای با ایران شود که کمتر از آنچه که در زمان حاضر به تهران پیشنهاد شده، بد و نامطلوب است.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی ˈعاروتص شوعˈ، رئیس حزب راستگرای ˈبیت یهودیˈ (خانه یهودی) در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت: تلاش های دیپلماتیک اسرائیل در رابطه با برنامه هسته ای ایران در حال نتیجه دادن است و تغییراتی در ˈمذاکراتˈ ایجاد شده است.

وی از ارائه جزییات بیشتری در این زمینه خودداری کرد.

این وزیر صهیونیست با این حال در پاسخ به تعدادی از مخاطبان این برنامه رادیویی، تصدیق کرد که اسرائیل ممکن است نتواند کشورهای 1+5 را وادار به فشار بر ایران برای پذیرش خواسته هایش کند و این احتمال وجود دارد که بر خلاف خواسته اش، مجبور به پذیرش معامله ای شود که کمتر از پیشنهاد کنونی ارائه شده به ایران بد است.

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی سپس پرسش هایی را مطرح کرد که به ادعای وی باید در معامله هسته ای ایران لحاظ شوند از جمله این که، چارچوب چنین معامله ای را چه چیزی تشکیل می دهد؟ پس از پایان شش ماه چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا تعریفی از معامله خوب که در نهایت به توقف غنی سازی در ایران منجر می شود یا معامله بد ارائه شده است؟ اگر در پایان شش ماه، ایران پیشرفتی در مسیر درست تعیین شده نداشته باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا ما بار دیگر تحریم ها را اعمال خواهیم کرد؟

وی گفت، اگر بتوان تعریف دقیقی از چنین پارامترهایی ارائه کرد، این امر می تواند دستاوردی فوق العاده باشد.

عاروتص شوع نوشت: اظهارات این وزیر در حالی مطرح شده که ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر اسرائیل، هم چنان به هشدارهایش درباره خطرات ˈمعامله بدˈ با تهران ادامه می دهد.

نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری ˈسی. ان.انˈ پیشنهاد معامله کنونی که روی میز مذاکره قرار دارد را ˈمعامله ای غیرعادیˈ توصیف کرد و گفت: چنین معامله ای ضمن به خطر انداختن تاثیر تحریم ها به ایران اجازه می دهد هجده هزار سانتریفیوژ خود را برای تداوم غنی سازی اورانیوم حفظ کند.

وی تاکید کرد که بر اساس معامله پیشنهادی، طرف ایرانی هیچ یک از سانتریفیوژهایش را واگذار نخواهد کرد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد